۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۹

درخواست صد نماینده از ترامپ برای انتقال سفارت به قدس

صد نماینده کنگره آمریکا در نامه‌ای خطاب به رییس جمهور منتخب این کشور به وی تاکید نموند سفارت آمریکا از تل‌آویو به اورشلیم (قدس اشغالی) انتقال یابد.
کد خبر : ۳۴۳۳۹۹
صراط: صد نماینده کنگره آمریکا در نامه‌ای خطاب به رییس جمهور منتخب این کشور به وی تاکید نموند سفارت آمریکا از تل‌آویو به اورشلیم (قدس اشغالی) انتقال یابد.

به گزارش فارس، نشریه آمریکایی «واشنگتن فری‌بیکن» گزارش کرده است که روز چهارشنبه بیش از صد نماینده کنگره آمریکا با ارسال نامه به «دونالد ترامپ» رییس جمهور منتخب از وی خواسته‌اند به محض ورود به کاخ سفید، سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی را از تل‌آویو به بیت‌المقدس انتقال دهد.

امضاکنندگان این نامه با متهم کردن «باراک اوباما» رئیس‌جمهور کنونی به داشتن رویکردهای ضد اسرائیلی، از تعهد ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا حمایت کرده‌اند.

در این نامه که به ابتکار «ران دسانتیس» نماینده جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا نوشته شده، به ترامپ توصیه شده که با انتقال سفارت، این پیام را به جهان ارسال کند که واشنگتن قدس را «پایتخت ابدی اسرائیل» می‌داند.

در بخشی از این نامه آمده است: «اسرائیل یکی از نزدیکترین متحدان آمریکا است و به تنهایی در خاورمیانه به دلیل تعهد به ایده‌های دموکراسی ایستاده است. جابجایی سفارتخانه اتحاد بی‌همتای اسرائیل و آمریکا را تقویت می‌کند.»

رژیم صهیونیستی که در سال‌های اخیر قدس اشغالی را به عنوان پایتخت خود معرفی می‌کند، به شدت در تلاش است تا کشورهای دیگر را هم به پذیرش این ادعا وادارد. ترامپ وعده داده است که با انتقال سفارت آمریکا به قدس موافقت کند.
برچسب ها: صراط ترامپ آمریکا