۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹

نظر رییس بیمارستان درباره کودک 15 ماهه متوفی تبریزی

کد خبر : ۳۴۳۵۲۱
رئیس بیمارستان 29 بهمن تبریز گفت: تمام دلایل وقوع حادثه درگذشت کودک 15 ماهه تبریزی در حال بررسی بوده و منتظر تائید نظر پزشک قانونی هستیم و بعد از به دست آمدن نتایج، گزارش نهائی ارائه خواهد شد.

لیدا حیدری در گفت‌وگو با فارس در خصوص جزئیات مرگ کودک 15 ماهه تبریزی اظهار کرد: علت فوت این کودک در حال بررسی دقیق بوده و در حال حاضر نمی‌توان علت دقیق این اتفاق را بیان کرد و منتظر نتایج نهایی و قطعی هستیم.

وی با بیان اینکه منتظر تأئید نظر پزشکی قانونی در خصوص تشخیص علت فوت کودک هستیم، گفت: با توجه به اینکه این حادثه اتفاق افتاده ولی باید با به دست آوردن نتایج نهایی و قطعی نظر نهایی را ارائه داد؛ زیرا گمانه‌زنی در این موضوع منجر به تبعات دیگری خواهد شد.

 

منتظر نظر قطعی پزشکی قانونی هستیم

رئیس بیمارستان 29 بهمن تبریز افزود: برخی از فرافکنی‌ها در این خصوص منجر به پخش شایعاتی شده ولی در حال حاضر نظر قطعی در خصوص علت فوت این کودک به دست نیامده و در اسرع وقت نتایج نهایی گزارش خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه روند پذیرش بیمار در بیمارستان 29 بهمن روند صحیح را داشته، گفت: کتمان این موضوع نیستم و نهایت ابراز همدردی با خانواده این کودک را دارم ولی بررسی قانونی این موضوع توسط مقامات مسؤول در حال انجام می‌باشد.

 

تمام علل در زمینه مرگ کودک 15 ماهه تبریزی به صورت دقیق در حال بررسی است

حیدری با تأکید بر اینکه همه دلایل از قبیل آمپول مصرفی، بیماری کودک، روند درمانی کودک و ... در حال بررسی و پیگیری دقیق است، افزود: علت واقعی این موضوع را نمی‌توان بدون دلیل و نتیجه قطعی ارائه کرد و تمام حرف‌ها و گفته‌ها در چند روز اخیر توسط برخی از کانال‌ها و رسانه‌ها در حد حدس و گمان و فرافکنی است و تا مشخص شدن علت اصلی هیچ نتیجه‌ای صحت ندارد.

وی ادامه داد: با نشر برخی از حدس و گمان‌ها که پایه و اساس نداشته نمی‌توان علت اصلی را چنین دلایلی دانست و دلیل اصلی وقوع این اتفاق نتایج و بررسی کارشناسان و پیگیری مقامات مسؤول وزارت بهداشت و درمان و علوم پزشکی تبریز و همچنین گزارش پزشکی قانونی خواهد بود.

 

نشر هر گونه خبری قبل از ارائه نتایج قطعی فرافکنی است

رئیس بیمارستان 29 بهمن خاطرنشان کرد: نشر برخی از گفته‌های بدون پایه و اساس منجر به ایجاد واهمه در جامعه می‌شود و مردم از استفاده داروهای نام برده هراس خواهند داشت در حالی که احتمالا نتایج نهایی علت مرگ کودک را دارو نداند و ما باید پاسخگوی شرکت تولید دارو نیز باشیم.

وی تصریح کرد: بعد از به دست آوردن نتایج گزارش نهایی توسط وزارت بهداشت و درمان، علوم پزشکی تبریز به مردم و رسانه‌ها ارائه خواهد شد تا با خبر صحیح اخبار را منتشر کنند.

حیدری تأکید کرد: نباید در مورد دارو، سلامت و مسائل با مردم به ایجاد واهمه پرداخته شود؛ البته کادر درمان بیمارستان از بروز چنین اتفاقی در بیمارستان متأثر بوده است و پیگیر این موضوع به صورت مصر هستیم.

گزارش فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز حاکی است، کودک 15 ماهه‌ای شامگاه روز شنبه 18 دی ماه توسط والدین در وضعیت بد بیماری به بیمارستان 29 بهمن تبریز وابسته به سازمان تامین اجتماعی مراجعه کرده است.

بنا بر همین گزارش، کودک بیمار با تشخیص احتمالی اسهال و استفراغ در بیمارستان بستری و بلافاصله اقدامات درمانی آغاز می‌شود که به دنبال بدحال شدن و تشنج کودک در صبح روز یکشنبه اقدامات احیا وضعیت بیمار را بهبود نداده و بیمار فوت می‌کند.

در این گزارش همچنین آمده است؛ تزریق آمپول سفتریاکسون، از اقدامات درمانی بوده که انجام گرفته است.

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز ضمن ابراز همدردی با خانواده این کودک، به منظور تعیین علت دقیق فوت، پرونده بیمار را به سازمان پزشکی قانونی و نظام پزشکی ارجاع داده‌اند.