۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲

ماجرای مرخصی دادن به عامل تیراندازی اراک چه بود؟

این شایعه که قوه قضائیه به قاچاقچی محکوم به اعدامی که 6 نفر را در اراک به قتل رساند، مرخصی داده بود، صحت ندارد.
کد خبر : ۳۴۳۵۵۰
صراط: فارس نوشت: به تازگی در شبکه‌های اجتماعی پیامی منتشر شده مبنی بر اینکه قوه قضائیه به قاچاقچی محکوم به اعدام که 2 روز پیش در اراک 6 نفر از اعضای 2 خانواده را به قتل رساند، مرخصی داده بوده است.

ماجرای مرخصی دادن به عامل تیراندازی اراک چه بود؟

ماجرای مرخصی دادن به عامل تیراندازی اراک چه بود؟

واقعیت این است که قاتل هفته گذشته اراک، قاچاقچی محکوم به اعدام نبوده و پیش از این نیز سابقه کیفری در پرونده اش وجود نداشته اما وی به دلیل شرکت در نزاع دسته جمعی منجر به قتل در زندان بوده و مطابق موازین قانونی نامبرده با قرار وثیقه تا قطعیت رای در دیوان عالی کشور موقتا آزاد بوده است.

فرشید طاهری دادستان عمومی و انقلاب اراک درباره جزئیات این موضوع به میزان گفت: سال گذشته یک درگیری بین این شخص و فرد دیگری رخ داد که تنها ضربه‌ای به سر مقتول آن حادثه وارد شد ولی حسب نظریه پزشکی قانونی و شهود حاضر در صحنه  صدمه وارده منجر به قتل نشد و مقتول با ضربه چاقوی برادرزاده وی کشته شد.

دادستان عمومی و انقلاب اراک تفزود این فرد به اتهام شرکت در نزاع دسته جمعی منجر به قتل تحت پیگرد قانونی بوده و به دلیل شرکت در این ضرب و شتم در زندان به سر می‌برده و با وثیقه برابر با جرم انجام شده از زندان بیرون آمده و حسب دادنامه صادره از شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان مرکزی نامبرده به تحمل حبس و پرداخت دیه ضربه وارده محکوم شده است؛ با توجه به اعتراض نامبرده و عدم قطعیت حکم صادره و مطابق موازین قانونی نامبرده با قرار وثیقه تا قطعیت رای در دیوان عالی کشور موقتا آزاد شده است.

وی در رابطه با افراد کشته شده و ارتباط قاتل با این افراد عنوان کرد: خانواده اول مربوط به یکی از پرسنل نیروی انتظامی است که سال گذشته در جریان دستگیری این فرد همکاری داشته است. این مامور نیروی انتظامی به همراه خواهر، مادر و برادرش صبح روز گذشته به دست این قاتل به قتل رسیده اند و یک نفر از افراد این خانواده نیز در بیمارستان بستری است.

گفتنی است قاتل فراری در همان شب و در استان مرکزی دستگیر شد.