۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵

توضیح رئیس فدراسیون وزنه‌برداری درباره ماجرای ماری‌جوانا

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: آنچه مسلم است سلیمی در موضوع تبلیغ ماری‌جوانا نقشی نداشته و کاملاً از موضوع بی‌خبر بوده است.
کد خبر : ۳۴۳۹۳۸
صراط: رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: آنچه مسلم است سلیمی در موضوع تبلیغ ماری‌جوانا نقشی نداشته و کاملاً از موضوع بی‌خبر بوده است.
علی مرادی در گفت‌وگو با میزان، در مورد استفاده ابزاری از نام بهداد سلیمی برای تبلیغ ماری‌جوانا در یک سایت آلمانی اظهار داشت: من این خبر را در رسانه‌ها خواندم و با توجه به اینکه بار حقوقی و بین‌المللی داشت، نامه‌ای به کمیته ملی المپیک ارسال کردیم تا آنها در این زمینه، پیگیری‌های لازم را انجام دهند چون بهداد سلیمی، یک برند بین‌المللی است.
وی ادامه داد: البته برخی رسانه‌های داخلی در این رابطه کم‌لطفی‌های زیادی انجام دادند که ما از طریق فدراسیون، آن را پیگیری می‌کنیم.
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری تصریح کرد: آنچه مسلم است سلیمی در این مسئله نقشی نداشته و کاملاً از موضوع بی‌خبر بوده است و حتی خودش به صورت رسمی از ما خواست که به این موضوع ورود کنیم. متأسفانه از «بهداد» سوءاستفاده‌هایی صورت گرفته که باید به صورت قانونی پیگیری شود.
مرادی با اشاره به اینکه نباید تنها به موارد منفی توجه کنیم، گفت: کیانوش رستمی به عنوان یکی از نامزدهای بهترین وزنه‌بردار سال 2016 معرفی شده است. ما به دنبال این هستیم که ظرفیت‌های وزنه‌برداری کشورمان را بالاتر ببریم و در این زمینه در رده‌های نوجوانان و جوانان، فعالیت‌های بسیار خوبی انجام شده است.
وی در خصوص حمایت وزارت ورزش و جوانان از فدراسیون وزنه‌برداری خاطرنشان کرد: معاون مالی و اداری وزارت ورزش عنوان کرده اگر فدراسیون وزنه‌برداری نیازمند کمک‌های مالی است، ما به این فدراسیون کمک خواهیم کرد. حتی وزیر ورزش به صورت سرزده از فدراسیون وزنه‌برداری بازیدی داشت که این مسئله نشان‌دهنده توجه او به رشته‌های غیر فوتبالی است.
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در پایان، در مورد اینکه آیا این فدراسیون حاضر است به خاطر قانون‌مداری حتی از کنار نام کیانوش رستمی که به صورت انفرادی تمرین می‌کند هم بگذرد، گفت: طبق آیین‌نامه‌ای که تدوین کرده‌ایم، همه وزنه‌برداران باید در چارچوب این آیین‌نامه حرکت کنند. بحث بر سر منافع ملی است که تنها با کار گروهی می‌توان به آن دست پیدا کرد.
وی در پایان گفت: من با «کیانوش» صحبت کردم و به نظر من مشکل او قابل حل است. هر کسی نتواند در چارچوب مقررات عمل کند، حضورش در تیم ملی امکان‌پذیر نیست. ما به خاطر قانون‌مداری حتی از اسم «کیانوش» هم می‌گذریم اما او یک ورزشکار حرفه‌ای است و اگر بتواند در المپیک 2020 به مدال طلا برسد، پر افتخارترین ورزشکار تاریخ ایران خواهد شد.
برچسب ها: صراط بهداد سلیمی