۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹

آموزش پوشیدن کیمونو ژاپنی در ایران

ماه فرهنگی ژاپن در تهران با همکاری سفارت این کشور، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر و فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.
کد خبر : ۳۴۳۹۶۳
صراط: ماه فرهنگی ژاپن از ۲۷ دی تا ۱۵ بهمن‌ماه در ایران برگزار می‌شود. این برنامه با کنسرت موسیقی طبل ژاپنی در تبریز افتتاح خواهد شد. گروه طبل سای ۲۹ دی‌ماه نیز در جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در تالار وحدت اجرایی برای عموم خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، ماه فرهنگی ژاپن با برنامه روز ژاپن در فرهنگسرای نیاوران در تاریخ ۱۰ بهمن‌ماه که شامل برنامه‌های متنوعی است، ادامه می‌یابد و با برگزاری مسابقه سخنرانی به زبان ژاپنی توسط زبان‌آموزان در محل سفارت ژاپن خاتمه پیدا می‌کند.

همچنین به‌منظور آشنایی بزرگسالان و کودکان علاقه‌مند ایرانی با فرهنگ و جنبه‌های هنری و ورزشی ژاپن، روز ژاپن طی ماه فرهنگی ژاپن با همکاری یک شرکت ژاپنی و انجمن کاراته در فرهنگسرای نیاوران در تهران اجرا خواهد شد.

یکی از برنامه‌های «روز ژاپن» آموزش نحوه کادو کردن با کاغذ یا دستمال پارچه‌ای به سبک ژاپنی است. کادو کردن هدیه به روش ژاپنی شهرت بسیاری در دنیا دارد.

آموزش نحوه پوشیدن لباس سنتی ژاپن (کیمونو) از دیگر برنامه‌های این روز است. در این برنامه برای معرفی بیشتر مظاهر سنتی فرهنگی کشور ژاپن، این پوشش که هنوز نیز در رویدادهای خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد معرفی می‌شود.

از دیگر برنامه‌های این روز، نحوه درست کردن کیسه‌هایی با رایحه دلنشین، نمایش مراسم چای سنتی، نمایش هنرهای رزمی، خوشنویسی ژاپن و نمایش تصاویری از زیبایی‌های این کشور است.

روز فرهنگ ژاپن در فرهنگسرای نیاوران ۱۰ بهمن ماه از ساعت ۱۸ برگزار می‌شود و شرکت عموم علاقه‌مندان در آن آزاد است.

امسال همزمان با ماه فرهنگی ژاپن، نوزدهمین دوره مسابقات سخنرانی به زبان ژاپنی نیز روز جمعه، ۱۵ بهمن‌ماه در سالن چند منظوره سفارت ژاپن برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این برنامه تشویق ایرانیان علاقه‌مند به فراگیری زبان ژاپنی و همچنین ارتقای درک متقابل بین مردم ژاپن و ایران است.