۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۸

چطور با یک استاد بد کنار بیاییم؟

هیچ چیز به اندازه یک استاد که ضعیف‌تر از انتظارات دانشجویان باشد نمی‌تواند هیجان شروع یک ترم خوب را از بین ببرد.
کد خبر : ۳۴۴۰۱۵
صراط: هیچ چیز به اندازه یک استاد که ضعیف‌تر از انتظارات دانشجویان باشد نمی‌تواند هیجان شروع یک ترم خوب را از بین ببرد.

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری یو.هرالد رهیافت‌های موثر سه‌گانه ای را برای داشتن یک ترم تحصیلی مطلوب با یک استاد نامطلوب را مورد بررسی قرار داده است که این راهکارها در ادامه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

1- با استاد خود صحبت کنید

ممکن است این ایده در نظر اول جالب نباشد اما ارزش امتحان کردن را دارد. با استاد خود صحبت کنید و سعی کنید از نظرات و انتظارات او در رابطه با درسی که دارید مطلع شوید. به این ترتیب می‌توانید نحوه مطالعه مطالب را اولویت‌بندی کنید و به خوبی برای قبولی در آن درس و آسیب ندیدن معدلتان برنامه‌ریزی کنید.

2- با همکلاسی‌هایتان گروه درسی تشکیل دهید

اگر یک استاد از نظر شما کیفیت تدریس مطلوب را ندارد احتمالا این موضوع مشکلی مشترک بین همکلاسان شما هم هست. در صورتی که تعداد افراد هم‌نظر با شما زیاد است با همراهی هم یک گروه درسی تشکیل دهید و سعی کنید به صورت موازی با کلاس، مطالب را از دیگر منابع مطالعه کرده و از کلاس بیشتر برای رفع اشکال استفاده کنید. حل تمرینات نمونه نیز می‌تواند به پیشرفت و شناسایی نقاط ضعف و قوت شما کمک زیادی بکند.

3- از کلاس دیگر اساتید استفاده کنید

آخرین راه حل شما این است که اگر فرصت تغییر کلاس هنوز باقی است و استاد دیگری وجود دارد که در ترم فعلی آن درس را ارائه کند می‌توانید کلاس خود را تغییر دهید. اگر فرصت تغییر برنامه به پایان رسیده است اما کلاس دیگری وجود دارد، با استاد آن کلاس هماهنگ کنید تا در صورت امکان از کلاس‌های آن استاد به عنوان دانشجوی مهمان استفاده کنید و یا جزوه مطالب تدریس شده وی را از دانشجویان کلاسش دریافت کنید.