۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱

جنجال پخش زنده خودکشی دختر 12 ساله

کد خبر : ۳۴۴۱۱۶
صراط: قابلیت پخش زنده فیس بوک این روزها مورد سوءاستفاده های مختلفی قرار گرفته و در آخرین رویداد از این دست یک دختر 12 ساله اهل ایالت جرجیا تلاش خود برای خودکشی را از این طریق به طور زنده پخش کرد.

به گزارش فارس به نقل از ریچموند، نکته تاسف آور این است که فیس بوک تا دو هفته از حذف این ویدئو خودداری کرد و تنها بعد از گذشت این مدت طولانی و دریافت شکایت های فراوان ویدئوی یاد شده را حذف کرد.

همین بی توجهی باعث شد تا این ویدئو به طور گسترده در سایت ها و شبکه های اجتماعی مختلفی پخش شود و علاوه بر فیس بوک در یوتیوب هم قابل مشاهده باشد.

این دختر 12 ساله که کاتلین نیکول نام داشت 30 دسامبر از طریق برنامه موبایلی Live.me تصاویر زنده خودکشی خود را در فیس بوک پخش کرد. وی در این ویدئوی 40 دقیقه ای علت خودکشی خود را سوءاستفاده جنسی یکی از اعضای خانواده اعلام می کند.

او سپس لباس بلند سفیدرنگی بر تن کرده و خود را از طنابی که بر درختی در بیرون خانه آویزان کرده ، دار می زند. وی قبل از این کار از بینندگان ویدئو عذرخواهی می کند.

انتشار این ویدئو بحث و جدل در مورد پیامدهای ارائه خدمات پخش زنده ویدئویی در شبکه های اجتماعی را تشدید کرده است. فیس بوک معتقد است این ابزار قدرتمند برای ثبت رویداد و حوادث مختلف قابل استفاده است. اما ظاهرا نمی توان تضمین کرد که همه کاربران از آن به طور مسئولانه استفاده کنند.

پیش از این گروهی متشکل از چهار آمریکایی از این ابزار پخش زنده برای نمایش کتک زدن و شکنجه یک نوجوان عقب مانده ذهنی در فیس بوک استفاده کرده بودند.