۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶

کاربرد عجیب شورای شهر برای اصلاح طلبان

تاکنون 3 عضو اصلاح طلب شورای اسلامی شهر تهران که با رای مردم به چهارمین دوره شورای شهر حضور یافته بودند، استعفا داده‌اند و در پست‌های دولتی قرار گرفتند.
کد خبر : ۳۴۴۱۱۸
صراط: تاکنون 3 عضو اصلاح طلب شورای اسلامی شهر تهران که با رای مردم به چهارمین دوره شورای شهر حضور یافته بودند، استعفا داده‌اند و در پست‌های دولتی قرار گرفتند.

به گزارش فارس، احمد مسجد جامعی بعد از حضور نزدیک به 10 سال در شورای اسلامی شهر تهران، امروز بعد از دو هفته که زمزمه‌های استعفایش از شورای شهر تهران بود، استعفا داد.

پس از انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در سال 92 که 31 عضو شورا از سوی مردم انتخاب شدند تا کنون 4 عضو به دلایل مختلف استعفا دادند.

بر این اساس به دلیل انتخاب و عضویت همزمان محمدمهدی مفتح (عضو منتخب اصلی شورا) در مجلس شورای اسلامی، مسعود سلطانی‌فر اولین عضو علی‌البدل جایگزین وی شد. که البته مفتح بازهم با رای مردم در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

همچنین با استعفای مهدی حجت (عضو منتخب اصلی) از شورای شهر به دلیل انتصاب به عنوان معاون ریاست میراث فرهنگی، ولی‌الله شجاع پوریان عضو دوم علی‌البدل جایگزین وی شد.

و پس از انتصاب مسعود سلطانی‌فر به عنوان رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از طرف حسن روحانی وی از شورای شهر تهران استعفا و علی صابری جایگزین وی شد.

چهارمین شورای شهر تهران که به دلیل ریاست کتابخانه ملی از شورای شهر تهران استعفا داد و به رای مردم احترام نگذاشت احمد مسجد جامعی است که جایگزین وی در 8 ماهه باقی مانده از شورای چهارم افشین حبیب زاده کلی است.

در انتخابات دوره 4 شورای اسلامی شهر تهران نزدیک به 300 هزار نفر به احمد مسجد جامعی رای داده بودند.

3 عضوی که از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران استعفا داده‌اند و در پست‌های دولتی قرار گرفته اند اصلاح طلبانی بودند که ادعای احترام گذاشتن به رای مردم و حقوق شهروندی را داشته‌اند.