۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰

تشدید آلودگی هوا در 5 شهر تا پایان هفته

در شهرهای تهران، کرج، تبریز، اصفهان و اراک به تدریج در روزهای چهار‌شنبه تا ظهر پنجشنبه شاخص کیفیت هوا به شرایط ناسالم برای همه گروه‌های سنی می رسد.
کد خبر : ۳۴۴۱۳۱
صراط: در حال حاضر کیفیت هوا در شهر تهران و شهرهای بزرگ و صنعتی، ناسالم برای گروه‌های حساس است و به تدریج در روزهای چهار‌شنبه تا ظهر پنجشنبه هفته جاری شاخص کیفیت هوا به شرایط ناسالم برای همه گروه‌های سنی می‌رسد.

به گزارش فارس، براساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی، امروز سامانه بارشی در بخش‌هایی از مرکز، شرق و ارتفاعات جنوب شرق فعال است و سبب بارش پراکنده باران و برف در این مناطق خواهد شد که در جنوب شرق کشور با وزش باد نیز همراه است.

این سامانه به تدریج تا اواخر وقت امروز از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود و به دنبال آن کاهش نسبی دما در نیمه شرقی کشور دور از انتظار نیست.

روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در اغلب مناطق کشور جوی پایدار همراه با سکون نسبی هوا پیش‌بینی می‌شود و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت با انباشت آلاینده‌های جوی همراه است؛ روز سه‌شنبه خلیج فارس مواجه است.

در حال حاضر با وجود پایداری و سکون نسبی جو شاخص کیفیت هوای گزارش شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در شهر تهران و شهرهای بزرگ و صنعتی مانند کرج، تبریز و اصفهان نشان می‌دهد که کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد، انتظار می‌رود این وضعیت در روز سه‌شنبه در شهرهای تهران، کرج، تبریز، اصفهان و اراک تداوم یافته و به تدریج در روزهای چهار‌شنبه تا ظهر پنجشنبه شاخص کیفیت هوا به شرایط ناسالم برای همه گروه‌های سنی برسد‌ بنابراین توصیه می‌شود که ضمن انجام اقدام لازم جهت کاهش انباشت آلاینده‌ها، سالمندان، کودکان و افراد آسیب‌پذیر از ترددهای غیرضروری در فضای خیابان‌ها اجتناب کنند.

آسمان تهران روز آینده آینده صاف همراه با غبار محلی، اواخر وقت افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود و روز چهارشنبه نیز آسمان تهران نیمه‌ابری و غبارآلود خواهد بود.

روز آینده بیرجند با کمینه دمای 9 درجه زیر صفر و ارومیه با کمینه دمای 8 درجه زیر صفر سردترین شهرهای کشور و بندرعباس با بیشینه دمای 25 درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر کشور خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 23 دی‌ماه امسال 50.1 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 124.9 میلی‌متر بود بنابراین بارش سال جاری 40.1 درصد بارش سال گذشته است.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز