۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۴

قهرمان المپیک تحت تعقیب قرار گرفت +عکس

قهرمان جودوی وزن ۸۶ کیلوگرم المپیک‌های ۱۹۸۴ لس‌آنجلس و ۱۹۸۸ سئول در فهرست سیاه اینترپل به عنوان مجرم تحت تعقیب قرار گرفت.
کد خبر : ۳۴۴۲۶۰
صراط: قهرمان جودوی وزن ۸۶ کیلوگرم المپیک‌های ۱۹۸۴ لس‌آنجلس و ۱۹۸۸ سئول در فهرست سیاه اینترپل به عنوان مجرم تحت تعقیب قرار گرفت.

به گزارش تسنیم، شبکه تی‌وی‌ان لهستان در سایت رسمی خود نوشته است: پیتر زیزنباخ، جودوکار پیشکسوت اتریشی که سابقه کسب دو مدال طلای المپیک و دو مدال طلای قهرمانی جهان و اروپا را دارد به اتهام آزار و اذیت جنسی کودکان و عدم حضور در دادگاه اتریش در فهرست سیاه اینترپل قرار گرفت.

در ادامه این خبر آمده است: پلیس اتریش اعلام کرد که از دو ماه قبل نتوانسته محل زندگی پیتر زیزنباخ را پیدا کند و در جلسه اخیر رسیدگی به پرونده‌اش در دادگاه شهر وین حضور نیافت. رسانه‌های اتریشی نیز معتقد هستند این رفتار پیتر زیزنباخ شائبه گناهکار بودن او  را در پرونده اتهام آزار و اذیب جنسی کودکان تقویت می‌کند.

تی‌وی‌ان لهستان سپس به نقل از وکیل جودوکار اتریشی نوشت: از قرار گرفتن نام موکلم در فهرست سیاه اینترپل شگفت‌زده نشدم و نمی‌دانم کجا باید او را پیدا کنیم. چندین بار تلاش کردم با او تماس بگیرم اما موفق نشدم.

پیتر زیزنباخ آخرین بار در کشور آذربایجان مشاهده شد و پس از آن دیگر اثری از این جودوکار اتریشی نیست. رسانه‌های اتریشی اعلام کردند زیزنباخ آذربایجان را ترک کرده اما مقصد بعدی او نامعلوم است.
قهرمان المپیک تحت تعقیب قرار گرفت +عکس