۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶

روسیه: آمریکا و غرب داعش را بوجود آوردند

اقدام های آمریکا و کشورهای غربی متحد واشنگتن در سال های دهه 80 میلادی منجر به ایجاد سازمان تروریستی القاعده در افغانستان شد و سال 2003 نیز اشغال عراق سبب ایجاد داعش کرد.
کد خبر : ۳۴۴۴۷۲
صراط - وزیر امور خارجه روسیه گفت: تلاش های غرب به ویژه آمریکا برای صدور دمکراسی خود به کشورهای مختلف موجب پیدایش تروریسم در خاورمیانه شده است.

به گزارش ایرنا، سرگئی لاوروف در نشست رسانه ای که روز سه شنبه با حضور صدها خبرنگار داخلی و خارجی در ساختمان وزارت خارجه روسیه برگزار شد، اظهار کرد: پیدایش گروههای تروریستی در سوریه و دیگر کشورهای خاورمیانه ناشی از اجرای سیاست صدور دمکراسی غربی بوده است.

وی تاکید کرد: اقدام های آمریکا و کشورهای غربی متحد واشنگتن در سال های دهه 80 میلادی منجر به ایجاد سازمان تروریستی القاعده در افغانستان شد و سال 2003 نیز اشغال عراق سبب ایجاد داعش کرد.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: پیدایش گروه تروریستی خطرناکی همچون جبهه النصره با ایدئولوژی افراط گرایانه خطرناک هم پیامد مداخله های سازمان های اطلاعاتی غربی و آمریکایی در سوریه است.

وی خاطرنشان کرد: غرب و آمریکا بی سر و صدا می خواستند از داعش برای سرنگونی حکومت قانونی بشار اسد استفاده کنند.

لاوروف ادامه داد: پس از آنکه روسیه درخواست دولت سوریه برای انجام عملیات هوافضا علیه تروریست ها را پذیرفت و با موفقیت نیز اجرا شد، آمریکا و متحدانش هم پس از دو سال تعلل شروع به بمباران پراکنده مواضع داعش کردند.

وزیر امور خارجه روسیه در پایان با بیان اینکه بر اثر فعالیت های تروریست ها، مسیحیان نیز مانند مسلمانان در کشورهای جنگ زده خاورمیانه از جمله سوریه آسیب دیده و مورد اذیت و آزار قرار گرفته اند، گفت: از اتحادیه اروپا نمی توان انتظار انجام اقدام های مثبت را داشت، زیرا از اصول مسیحیت عدول کرده و ایدئولوژی لیبرالی را پذیرفته است.