۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹

سکته یک پیشکسوت قبل از اجرا در جشنواره فجر

مسوول انتخاب موسیقی نواحی سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر از سکته خفیف یکی از پیشکسوتان موسیقی نواحی که قرار بود در بخش پنج اقلیم حضور داشته باشد، خبر داد.
کد خبر : ۳۴۴۵۶۴
صراط: مسوول انتخاب موسیقی نواحی سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر از سکته خفیف یکی از پیشکسوتان موسیقی نواحی که قرار بود در بخش پنج اقلیم حضور داشته باشد، خبر داد.

پیمان بزرگ‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: قدرت میرزاپور، عاشیق آذربایجان که قرار بود در بخش پنج اقلیم تجلیل شود براثر سکته خفیف در بیمارستان بستری شده بود و فکر می‌کنم امروز مرخص می‌شود و ممکن است در اجرا حضور نداشته باشد.

او گفت: پسر این هنرمند به جای او در تالار رودکی اجرا خواهد کرد، گرچه او اعلام کرده تا جایی که بتواند سعی می‌کند پدرش را به صحنه بیاورد.  

این پژوهشگر موسیقی نواحی ادامه داد: در بخش پنج اقلیم موسیقی نواحی که امروز (چهارشنبه، ۲۹ دی‌ماه) در تالار رودکی کنسرت دارد، گروهایی از بلوچستان، ترکمن، آذربایجان، خراسان شمالی، گیلان و خراسان جنوبی در تالار رودکی به صحنه می‌روند.

بزرگ‌نیا بیان کرد: موسیقی رومانیوهای ایران موضوع جالب توجه‌ای است که تا کنون ناشناخته مانده و کمتر کسی به آن توجه کرده است. رومانیوها گروه‌های مهاجری بودند که در طول تاریخ به چند مناطق ایران کوچ کرده و به‌تازگی در منطقه ساوجبلاغ ساکن شده‌اند.   

مسوول انتخاب موسیقی نواحی در جشنواره گفت: ما امسال از پهلوان خداداد زنگشاهی از بلوچستان برای اجرا دعوت کردیم که تاج‌محمد جنگی‌پور، هنرمند جوان دونلی‌نواز و فاروق رحمانی هم او را همراهی می‌کنند.