۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳

استقرار پلیس در برابر سفارت بحرین در تهران

درپی انتشار تصویری که مدعی استقرار نیروهای ویژه پلیس در برابر سفارت بحرین در تهران است، سفارت این کشور در ایران اعلام کرد: پلیس برای حفاظت از سفارت در در برابر این سفارتخانه مستقر شده است.
کد خبر : ۳۴۴۶۱۷
صراط: درپی انتشار تصویری که مدعی استقرار نیروهای ویژه پلیس در برابر سفارت بحرین در تهران است، سفارت این کشور در ایران اعلام کرد: پلیس برای حفاظت از سفارت در در برابر این سفارتخانه مستقر شده است.

به گزارش ایسنا، امروز تصویری در فضای مجازی منتشر شد که مدعی  استقرار تعدادی پلیس و یگان  ویژه در مقابل سفارت بحرین در تهران است که خبرنگار ایسنا در تماس با سفارت این کشور در تهران پیگیر این موضوع شد و یکی از کارمندان این سفارت اعلام کرد: نیروهای پلیس برای حفاظت از سفارت در آنجا مستقر شدند و هیچ‌گونه تجمع در برابر سفارت برگزار نشده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در سفارت بحرین در تهران فقط کارمندان ایرانی این سفارت مشغول به فعالیت هستند و هیچ تبعه بحرینی در این سفارت در حال حاضر مشغول نیست.

در اوایل هفته جاری رژیم بحرین از اعدام سه جوان به بهانه حمله به نیروهای پلیس در منطقه الدیه خبر داد. در پی این موضوع نیروهای انقلابی در بحرین از مردم این کشور خواستند به شهادت سه جوان بحرینی اعتراض کنند.

 این اقدام رژیم خلیفه با واکنش افکار عمومی در صحنه جهانی روبرو شد در همین راستا بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه با محکومیت شدید اعدام سه زندانی بحرینی اظهار  کرد: عدم شفافیت در روند محاکمه ناعادلانه این سه شهروند مورد تایید مجامع بین‌المللی و حقوق بشری و تمامی نهادهای مردمی در اقصی جهان نیز قرار گرفته است. حکومت بحرین با این اقدام نسنجیده  بار دیگر نشان داد که در پی حل مسالمت‌آمیز و گشودن راهی برای برون رفت از بحران بحرین نیست. حکومت بحرین چون همیشه بر پیروی از راهکارهای امنیتی و سرکوب‌گرایانه و کشتار سبعانه معترضان بی دفاع اصرار می‌ورزد.

 سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جای بسی تاسف است در شرایطی که مردم بحرین و رهبران سیاسی و مذهبی آنان و مجامع بین المللی حل و فصل بحران  این کشور از طریق گفتگو و تعامل را مورد تاکید قرار می دهند، حکومت بحرین با تشدید رویکردهای امنیتی، اعمال محدودیت و ایجاد فشار بر رهبران مخالفین و  اعدام زندانیان سیاسی مسیر را برای هرگونه مذاکره و گفتگوی سیاسی روز به روز مسدود و این کشور را به سمت یک انسداد کامل سیاسی هدایت می نماید. بی‌شک با ادامه این مسیر، حاکمیت بحرین مسئولیت پیامدهای اقدامات و رفتارهای افراطی را متوجه خود ساخته است.