۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸
سایت شبکه تلویزیونی سی اِن اِن اعلام کرد:

گزینه‌های جدید پنتاگون به ترامپ برای مقابله با "نفوذ ایران"

سایت یکی از شبکه های تلویزیونی آمریکائی از تدوین گزینه های جدید «پنتاگون» برای ارائه به «دونالد ترامپ» با هدف اجرای آن ها در سوریه، افغانستان و نیز «مقابله با نفوذ ایران در منطقه» خبر داد.
کد خبر : ۳۴۴۶۸۰
صراط: سایت یکی از شبکه های تلویزیونی آمریکائی از تدوین گزینه های جدید «پنتاگون» برای ارائه به «دونالد ترامپ» با هدف اجرای آن ها در سوریه، افغانستان و نیز «مقابله با نفوذ ایران در منطقه» خبر داد.

به گزارش مهر، سایت شبکه تلویزیونی سی اِن اِن در گزارشی اعلام کرد که وزارت دفاع آمریکا در حال تدوین گزینه‌ هایی برای  عملیات علیه داعش در سوریه، طالبان در افغانستان و «مقابله با نفوذ منطقه‌ ای ایران» در دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا است.

بر اساس این گزارش، گزینه های مذکور که پیشتر نیز بسیاری از آن ها برای «باراک اوباما» نیز ارسال شده؛ اما با مخالفت وی مواجه شده بود قرار است به زودی برای ارائه به «دونالد ترامپ» آماده شود.

همچنین «جیمز ماتیس» (James Mattis) وزیر دفاع احتمالی و ژنرال «جوزف دانفورد» (Joe Dunford) رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا این اسناد را در اختیار ترامپ قرار داده و با هم بر روی آخرین جزئیات آن‌ ها کار می کنند.

هیچ یک از گزینه های مورد بحث با مواضع اتخاذیِ «جیمز ماتیس» نامزد وزارت دفاع آمریکا در دوره ترامپ معاندت ندارد.

 این گزارش در ادامه به نقل از مقامات دفاعی آمریکا می افزاید: برخی گزینه های مربوط به مقابله با نفوذ ایران در منطقه در این طرح در حال آماده سازی هستند؛ مقوله ای که ماتیش پیشتر از آن به عنوان یکی از اولویت های خود نام برده بود.

 گزارش مذکور مدعی است که فرماندهان نظامی آمریکا تلاش می‌ کنند تا اختیارات بیشتری برای مقابله با آنچه انتقال سلاح توسط ایران به یمن از طریق تنگه باب المندب خوانده شده، داشته باشند.

همچنین گزینه دیگری که وزارت دفاع آمریکا در حال به روز رسانی است این موضوع است که اقداماتی برای حصول اطمینان از عدم مسدود شدن تنگه هرمز از سوی ایران به انجام برسد.

در پایان این گزارش آمده است: افغانستان نیز گزینه بعدی آمریکا جهت انجام چندین عملیات در جنوب و شرق این کشور علیه طالبان خواهد بود.