۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۳

اعتصاب سراسری در اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸

اراضی اشغالی ۱۹۴۸ میلادی در اعتراض به تخریب تعدادی از منازل فلسطینیان در ام الحیران، روز پنجشنبه صحنه اعتصاب سراسری خواهد بود.
کد خبر : ۳۴۴۷۱۷
صراط: اراضی اشغالی ۱۹۴۸ میلادی در اعتراض به تخریب تعدادی از منازل فلسطینیان در ام الحیران، روز پنجشنبه صحنه اعتصاب سراسری خواهد بود.

به گزارش تسنیم، کمیته عالی پیگیری فعالیت‌های عرب‌های ساکن اراضی اشغالی سال 1948 اعلام کرد که شهرهای واقع در این اراضی، فردا پنجشنبه شاهد اعتصاب سراسری در اعتراض به تخریب تعدادی از منازل در "ام الحیران" واقع در منطقه نقب و به نشانه گرامی داشت یاد و خاطره شهید یعقوب ابو القیعان خواهد بود که در جریان درگیری‌های چهارشنبه با پلیس رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، محمد برکه رئیس این کمیته امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی از جامعه بین‌المللی خواست که در سایه تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی که به دستور آشکار بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم و با اجماع کابینه وی صورت می‌گیرد، از عرب‌های ساکن اراضی اشغالی سال 1948 فلسطین حمایت کنند.

در ادامه این بیانیه بر لزوم برپایی تظاهرات طی روز شنبه آینده در شهر "عاره" به نشانه اعتراض به جنایت سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در روستای ام الحیران تاکید شده است.

گروه‌های ملی فلسطینی در پنج شهر واقع در اراضی اشغالی سال 1948 فلسطین فراخوان برگزاری تظاهرات اعتراضی علیه سیاست تخریب منازل و کوچاندن اهالی روستای ام الحیران کرده بودند که با حمله عناصر پلیس رژیم صهیونیستی به تنش و درگیری کشیده شد.

پلیس رژیم صهیونیستی در این درگیری هاغ همچنین نمایندگان عرب کنست صهیونیستی را هم مورد ضرب و شتم قرار داده و ترس و وحشت زیادی در میان زنان و کودکان ایجاد کردند. پلیس صهیونیستی در عین حال از هلاکت یکی از عناصر خود در جریان این درگیری ها خبر داد.