۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷

وزیر نفت به خاطر یک مدیرش قانون را زیر پا گذاشت

داستان ادامه مدیریت شرکت ملی حفاری ایران با وجود گذشت چندین سال از بازنشستگی به یک پدیده مدیریتی تبدیل شده و ظاهرا وزیر نفت همچنان علاقه‌مند است تا قانون را برای یک مدیر بازنشسته زیر پا بگذارد!
کد خبر : ۳۴۵۱۴۳
صراط: داستان ادامه مدیریت شرکت ملی حفاری ایران با وجود گذشت چندین سال از بازنشستگی به یک پدیده مدیریتی تبدیل شده و ظاهرا وزیر نفت همچنان علاقه‌مند است تا قانون را برای یک مدیر بازنشسته زیر پا بگذارد!

به گزارش فارس، روز گذشته خبری در برخی شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد مبنی بر اینکه حیدر بهمنی برکنار و نماینده سابق مردم اهواز در مجلس جایگزین وی شد، این خبر دقایقی بعد از انتشار توسط سید شریف حسینی تکذیب شد.

اما اطلاعات به دست آمده از برخی منابع در صنعت نفت از تصمیم وزارت نفت برای کنار گذاشتن حیدر بهمنی که طبق قانون به دلیل بازنشسته بودن امکان ادامه مدیریت برای وی وجود ندارد حکایت دارد.

حیدر بهمنی، 65 ساله و متولد شهر رامهرمز است وی در سال 1352 فعالیت خود را در صنعت نفت با استخدام در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب آغاز کرد.

وی در فاصله سال‌های 77 تا 81 به عنوان مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران و در سال‌های 81 تا 83 مدیرعامل شرکت کالای نفت لندن بود.

در سال 83 برای دوره یک ساله به عنوان مدیرعامل شرکت حفاری شمال منصوب شد، سال 84 برای دومین بار به عنوان مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران انتخاب شد و تا سال 91 در این جایگاه فعالیت کرد.

بهمنی در سال 93 پس از ورود مجدد بیژن نامدار زنگنه و تیم مدیریتی وی به وزارت نفت، برای سومین بار سکان هدایت شرکت ملی حفاری ایران را در دست گرفت.

گذشت چندین سال از بازنشستگی بهمنی و ادامه مدیریت وی در شرکت ملی حفاری ایران و تلاش برخی لابی‌ها برای ابقا و ادامه مدیریت وی سئوالات زیادی را اذهان متبادر می‌کند آیا صنعت نفت کشور فاقد نیروهای توانمند است که این چنین مدیریت‌های بخش‌های مختلف این صنعت دچار سالخوردگی شده است.

وجود دانشگاه صنعت نفت و فارغ‌التحصیل شدن سالانه ده‌ها کارشناس و کارشناس ارشد در رشته‌های تخصصی این صنعت و آمار بالای بیکاری این عده نشان از بیماری مزمن در بخش تامین عادلانه منابع انسانی صنعت نفت است که بایستی برای آن چاره‌اندیشی شود.

بهر حال امیدواریم خبر انتصاب سید شریف حسینی نماینده سابق مردم اهواز و مدیرکل اداره حسابرسی وزارت نفت که فرزند شهید نیز است به حقیقت بپیوند و یا لااقل یک نیروی توانمند دیگری از خطه نفتی خوزستان به مدیریت این شرکت مهم منصوب شود.