۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵

اردوغان از اصلاح قانون اساسی ترکیه دفاع کرد

با گذشت چند ساعت از تصویب طرح اصلاح قانون اساسی ترکیه در پارلمان، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور کارزار تبلیغاتی خود را برای تصویب این طرح در همه پرسی آغاز کرد.
کد خبر : ۳۴۵۱۸۱
صراط: با گذشت چند ساعت از تصویب طرح اصلاح قانون اساسی ترکیه در پارلمان، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور کارزار تبلیغاتی خود را برای تصویب این طرح در همه پرسی آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از آسوشیتدپرس، با گذشت چند ساعت از تصویب طرح اصلاح قانون اساسی ترکیه در پارلمان، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور کارزار تبلیغاتی خود را برای تصویب این طرح در همه پرسی آغاز کرد.

اردوغان در سخنرانی خود در شهر استانبول از تصمیم روز شنبه پارلمان ترکیه تمجید کرد و گفت: به خواست خداوند مردم تصمیم حقیقی و تصمیم نهایی را خواهند گرفت.

رئیس جمهور ترکیه گفت تصویب اصلاح قانون اساسی در همه پرسی، این کشور را در موقعیت قدرتمندتری قرار خواهد داد.

پارلمان ترکیه پس از دو هفته بحث و بررسی سخت و فشرده طرح اصلاح قانون اساسی را به تصویب رساند.

این طرح اکنون به همه پرسی گذاشته می شود. حامیان اصلاح قانون اساسی ترکیه می گویند این کار به تقویت ترکیه خواهد انجامید اما مخالفان می گویند این اصلاحات حاکمیت تک نفره را تقویت خواهد کرد.

به گفته مقامات حزب حاکم عدالت و توسعه ، همه پرسی درباره این طرح احتمالا اواسط ماه آوریل برگزار می شود.

به گزارش شبکه الجزیره مباشر ، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در ادامه گفت: ایمان دارم که ملت ترکیه بهترین گزینه را برای آینده کشور در همه پرسی آینده قانون اساسی انتخاب خواهد کرد. کشور، ملت و پرچم ما یکی است.

زمانی که مسئله آینده ترکیه مطرح باشد، ملت هر کاری بتواند صورت خواهد داد و آنچه در پانزدهم ژوئیه رخ داد نمونه ای در این باره است.

اردوغان با اعلام کشته شدن پنج نظامی ارتش ترکیه در شمال سوریه و زخمی شدن نه نفر از این نیروها افزود:‌ جنگ جدیدی را با تکیه بر تاریخ پرافتخار خود آغاز خواهیم کرد و انشاء الله موفق خواهیم شد. طرف های بسیاری برای متوقف کردن پیشرفت و توسعه ملت ترکیه تلاش کردند. با یکدیگر متحد هستیم و به همین علت به قله خواهیم رسید.

 وی خاطرنشان کرد: خواست شما برای اجرای حکم اعدام ضد تروریستها به پارلمان ارجاع خواهد شد و بلافاصله پس از آنکه مصوبه پارلمان در این باره به دفتر من برسد، تایید خواهد شد.

کسانی که دیروز برای حمله به ساختمان اداره امنیت استانبول و بعضی از مقرهای حزب عدالت و توسعه تلاش کردند، به اهدافشان نخواهند رسید. ما نمی خواهیم ارباب ملت باشیم، بلکه خدمتگزار مردم هستیم.