۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸

آمار حضور رسانه های خارجی در ایران

اداره کل خبرگزاریها و رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تردد 49 خبرنگار و عوامل خبری وابسته به 27 رسانه خارجی از 14 کشور جهان در دی ماه به ایران خبر داد.
کد خبر : ۳۴۵۲۲۶
صراط: اداره کل خبرگزاریها و رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تردد 49 خبرنگار و عوامل خبری وابسته به 27 رسانه خارجی از 14 کشور جهان در دی ماه به ایران خبر داد.
به گزارش ایرنا، اداره کل خبرگزاریها و رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جداول جداگانه فهرست مجوزهای «روادید مطبوعاتی زمان دار» برای خبرنگاران «غیر مقیم» رسانه های خارجی که در دی 95 به ایران آمدند را منتشر کرد.
 
براساس این گزارش مجموعا برای 49 خبرنگار و عوامل خبری وابسته به 27 رسانه خارجی از 14 کشور جهان، مجوز روادید مطبوعاتی صادر شده است.

کشورهای فرانسه، قزاقستان، آمریکا، انگلستان، سوئیس و ترکیه بیشترین کشورهای درخواست کننده حضور در ایران بوده اند.

همچنین فرانسه با 8 نفر و 34 روز، قزاقستان با چهار نفر و 40 روز، آمریکا با 7 نفر و 28 روز، انگلستان با 4 نفر و 27 روز، سوئیس با دو نفر و 17 روز و ترکیه با 3 نفر و 20 روز بیشترین نفرات و روزهای بترتیب درخواست حضور در ایران را داشته اند.

رادیو و تلویزیون ها، سایت ها و پایگاههای خبری، خبرگزاریها، نشریات و مجلات و موسسات عکس و فیلم به ترتیب بیشترین درخواست همکاری و فعالیت در ایران را داشته اند.

همچین کره جنوبی، آلمان، هلند، لهستان، ژاپن، نروژ، ایتالیا و چین نیز از دیگر کشورهای درخواست کننده های فعالیت موقت در جمهوری اسلامی ایران به شمار می آیند.

این روند همچین با آماری کم و زیادتز در ماه های گذشته و طی سه سال گذشته با همکاری معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داشته است.

حدود ١٥٠ رسانه بین المللی دارای دفتر نمایندگی فعال در ایران هستند و رسانه های دیگری که در ایران دفتر ندارند، بنابر تقاضا، مجوز فعالیت زمان دار دریافت می‌کنند. این مجوزها حسب تقاضای رسانه ها، رسیدگی می شود؛ در مواردی پاسخ منفی یا مشروط داده می شود و در مواردی با درخواست آنها به صورت مجوز موقت زمان دار، موافقت می شود.