۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰

عدم تاثیر ماسک‌های پارچه‌ای برای امدادرسانی در پلاسکو

سخنگوی فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران از نامه گلایه‌آمیز اعضای شورا به رییس صداوسیما خبر داد.
کد خبر : ۳۴۵۴۰۳
صراط: سخنگوی فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران از نامه گلایه‌آمیز اعضای شورا به رییس صداوسیما خبر داد.

محمدمهدی تندگویان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه صبح امروز فراکسیون اصلاح‌طلبان شواری شهر تهران طی نامه‌ای به عسگری رییس صداوسیما از وی بابت پوشش برنامه پلاسکو آن هم به صورت 24 ساعته تشکر کردند، گفت: البته صداوسیما در روند مصاحبه‌ها یکجانبه حل کرده و تنها از یک طیف خاص نظراتشان را می‌پرسیده است که برهمین اساس گلایه خودمان را نیز در این نامه مطرح کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در جلسه صبح امروز فراکسیون اصلاح‌طلبان شورا به این نتیجه رسیدیم که بنا به دستور رهبری تا پایان جمع‌آوری در مورد ابعاد مختلف پلاسکو سکوت کرده و به مسوولان امر کمک کنیم، گفت: با این حال فراکسیون جلسات زیادی با کسبه صنوف، کارشناسان و... داشته است و در حال پیگیری دلایل این حادثه و نحوه امدادرسانی هستیم و موضوع را از تمامی ابعاد بررسی می‌کنیم.

سخنگوی فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی از دلایل سکوت‌ ما اتمام آواربرداری است، گفت: قطعا پس از تمام شدن آواربرداری نظرات کارشناسی خود را اعلام می‌کنیم و سکوت ما به معنای انجام کار کارشناسی است.

تندگویان با بیان اینکه پس از بررسی از محل حادثه زوایای مختلف امدادرسانی را بررسی کردیم، گفت: روز گذشته نیز اعلام کردیم که از لحاظ ایمنی وضعیت برای برخی از آتش‌نشانان مناسب نیست و این ماسک‌های پارچه‌ای که در حادثه پلاسکو استفاده می‌شود، هیچ تاثیری ندارد و همانگونه که عمده آتش‌نشانان حادثه 11 سپتامبر دچار سرطان شدند، در صورت عدم موارد ایمنی نیز ممکن است این آتش‌نشانان در معرض سرطان باشند.

سخنگوی فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران همچنین درخصوص استعفای بررسی مسجدجامعی در جلسه فراکسیون گفت: مسجدجامعی در جلسه اضطراری شورای شهر اعلام کرده که تا پایان بررسی موضوع استعفای خود را پس می‌گیرد اما از آنجایی که می‌دانیم مسجدجامعی برای رفتن از شورا 17 رای مخالف دارد، به نظر می‌رسد باید این موضوع در جلسه علنی بررسی شود.