۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱

اقدامی که زندگی آیت‌الله مکارم را عوض کرد

آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار جمعی از قاریان قرآن کریم از اقدامی سخن گفت که سبب ایجاد تحول مادی و معنوی در زندگی اش شد.
کد خبر : ۳۴۵۶۰۳
صراط: آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار جمعی از قاریان قرآن کریم از اقدامی سخن گفت که سبب ایجاد تحول مادی و معنوی در زندگی اش شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ جمعی از قاریان قرآن کریم اواخر دی‌ماه 1395 به سرپرستی استاد احمد ابوالقاسمی به دیدار آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم شیرازی صاحب تفسیر نمونه رفتند.
 
بنا بر این گزارش؛ پس از اجرای دو تلاوت، آیت‌الله مکارم شیرازی طی سخنانی با اشاره به اینکه تا در سایه قرآن کریم هستیم همه برکت‌ها متوجه ماست، گفت: ما قبل از نوشتن «تفسیر نمونه» نیز مطالعات قرآنی داشتیم اما بعد از نگارش نمونه، همه چیز زندگی من به لحاظ مادی و معنوی عوض شد.
 
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه خداوند به کسانی که توفیق خدمتگذاری به قرآن را دارند، نورانیت و روحانیت نصیب می‌کند، افزود: در قیامت به قاریان گفته می‌شود بخوانید و اوج بگیرید و هر چه از آیات قرآن می‌خوانند در بهشت اوج می‌گیرند.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی، قرائت و حفظ قرآن کریم را مقدمه تفکر و تفکر در قرآن کریم را مقدمه عمل و نشر آن دانست و در این باره گفت: نسخه الهی را باید خواند، اندیشید، عمل کرد و دیگران را هم به سوی آن دعوت کرد.
 
ایشان با اشاره به اینکه در هیچ یک از این مراحل نباید متوقف شد، گفت: حافظان و تالیان قرآن کریم باید دارای حرکتی ممتاز در میان مردم باشند و به عنوان انسانهای مؤدب، مهذب، پاک و با ایمان شناخته شوند و این خود تبلیغی برای قرآن است و خدای ناکرده عکس آن تبلیغی منفی خواهد بود.
 
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه قرآن کریم انسان را به مسیرهای امنیت و آرامش هدایت می‌کند، افزود: قرآن انسانها را از ظلمت فساد و وسوسه‌های شیطانی خارج می‌کند و به سوی نور می‌آورد.
 
صاحب تفسیر نمونه با اشاره به اینکه قرآن کریم خود را به نور تشبیه کرده است به تبیین وجوه شباهت قرآن و نور پرداخت و در این باره افزود: در منابع اسلامی، الله، پیامبر اسلام، ائمه هدی، علم و قرآن کریم به نور تشبیه شده‌اند. نور لطیف‌ترین موجودات، سریع‌ترین موجودات متحرک، سبب نزول باران، مایه حیات و زندگی و نابودکننده میکروب‌ها و بیماری‌ها است.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه افزود: قرآن نیز نابودکننده رذائل اخلاقی و سبب نزول باران رحمت الهی است.
 
ایشان با اشاره به اینکه مطالب قرآن انسان را خسته نمی‌کند و کهنگی در آن راه ندارد به مأنوس شدن شهید بلخی از شهدای اهل افغانستان با قرآن اشاره کرد و گفت: این شهید 14 سال زندانی بود و هیچ کتابی غیر از قرآن برای مطالعه در اختیار نداشت. او می‌گفت هزار بار قرآن را در این مدت ختم کردم و هر بار چیز جدیدی از آن متوجه شدم.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی علت کهنه نشدن قرآن کریم را نامتناهی بودن کلام خداوند مانند ذاتش دانست.