۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴

اژه‌ای: فشار اقتصادی دشمن به خاطر سیگنال‌‌های داخلی بود

حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای با بیان اینکه اقتصاد با استقلال امنیت کشور و اعتماد و رضایتمندی مردم گره خورده است،گفت: اگر نتوانیم استقلال اقتصادی پیدا کنیم ممکن است استقلال سیاسی و ارزی کشور به خطر بیفتد.
کد خبر : ۳۴۵۶۴۱
صراط: حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای با بیان اینکه اقتصاد با استقلال امنیت کشور و اعتماد و رضایتمندی مردم گره خورده است،گفت: اگر نتوانیم استقلال اقتصادی پیدا کنیم ممکن است استقلال سیاسی و ارزی کشور به خطر بیفتد.

به گزارش میزان، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه در نشست تخصصی مبارزه با جرایم اقتصادی ویژه روسای اداره‌های مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان‌های سراسر کشور ضمن عرض تسلیت مجدد برای حادثه پلاسکو، ابراز امیدواری کرد که این قضیه عبرتی باشد برای همگان که از این به بعد از این حوادث رخ ندهد و بتوانیم از وقوع آن جلوگیری کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ضمن قدردانی از تلاش‌های نیروی انتظامی گفت: یکی از بخش‌های سخت در نیروی انتظامی اداره آگاهی است.

وی با بیان اینکه  نیروی انتظامی جز نهادهایی است که تنوع و ماموریت زیادی دارد، ادامه داد: هر موردی که به آنها ارجاع می شود از یک جهت توقع این است که درکمترین زمان ممکن جرم کشف شود و از طرف دیگر توقع این است که همه مسائل حقوقی، قضایی و انسانی و ... درآن رعایت شود چون در این اداره با افرادی روبرو هستند که یا مجرم‌اند و یا در مظان اتهام قرار دارند و سعی می‌کنند حقیقت را کتمان کنند و همیشه راست نمی گویند.

حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای تصریح کرد: همه شما می‌دانید یکی از اهداف مهم نظام جمهوری اسلامی و همه انبیا (ع) و حضرت بقیه الله (عج) تحقق عدالت در جامعه است و در این راستا بدون مبارزه با فساد تحقق عدالت ممکن نیست و اصل مهم در نظام و اهداف انبیا تحقق عدالت است.

 وی گفت: در همه ادوار و کشورها اقتصاد مهم است؛ اما امروز مسئله اقتصاد کشور از جنبه‌های گوناگون حائز اهمیت است و یکی از مولفه‌های مهم امنیت در اقتصاد است.

حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای با بیان اینکه اقتصاد با استقلال امنیت کشور و اعتماد و رضایتمندی مردم گره خورده است، تصریح کرد: وقتی اجازه ندهیم که کوچکترین تعرضی به مرزهای کشور انجام شود برای حفظ استقلال است؛ اما اگر در اقتصاد خود فعال نباشیم استقلال کشور و اقتصاد آن به خطر می‌افتد و اگر ما نتوانیم استقلال اقتصادی پیدا کنیم ممکن است استقلال سیاسی و ارزی کشور به خطر بیفتد.

سخنگوی دستگاه قضا اظهار کرد: دشمن از این شرایط به عنوان یک حربه استفاده می‌کند و در این سال‌هایی که به ما فشارها را تحمیل کردند که البته برخی هم به خاطر سیگنال‌های داخلی بود گفتند که شما نمی‌توانید که با جنگ به موفقیت برسید و 8 سال دفاع مقدس این موضوع را نشان داد.

وی تصریح کرد: آنها گفتند که نمی‌توان با ترور و امثال آن مردم را از پای درآورد ولی می‌توان با فشارهای اقتصادی بین مردم نارضایتی ایجاد کرد و حتی می‌توان نظام را تغییر داد. متاسفانه برخی از افراد در داخل کشور این گونه موضوعات و سیگنال‌ها را به دشمن دادند.

وی ادامه داد: امروز اگر می‌خواهیم امنیت کشور و رضایت مردم را داشته باشیم باید اقتصاد پویا و فعال داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای با طرح این سوال که یکی از مولفه های مهم اقتصاد امنیت است و حال چه چیزی مخل امنیت است، گفت: هر وقت بحث از مبارزه با فساد شد یک عده‌ای صدایشان درآمده که مبارزه با فساد باعث می‌شود چرخ اقتصاد نچرخد. آیا واقعا اینگونه است یا برعکس؟

وی خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد اقتصادی تضمین کننده اقتصاد سالم و امنیت اقتصادی است.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به آسیب شناسی در حوزه اقتصاد گفت: امروز همه ما می‌دانیم در بسیاری از مسایل اقتصادی در مواردی باید از دولت اجازه گرفت؛ مثلا در تاسیس کارخانه و جانمایی آن و محدودیت‌های محیط زیستی نیاز به اجازه دارد اگر این کارخانه نیاز به مواد اولیه داشته باشد که در داخل کشور وجود نداشته باشد باید اجازه واردات را بگیرد و اگر در این مرحله و گرفتن مجوز موانع قانونی وجود داشته باشد سد راه اقتصاد پویا از همین جا شروع می شود که برای گرفتن یک مجوز و موافقت اصولی  باید هفت خوان رستم را طی کند.

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز