۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸

جزئیات توافق سازمان‌ملل و صنعا درباره آتش‌بس در یمن

برخی منابع از توافقی مقدماتی بین نماینده ویژه سازمان ملل متحد و هیئت صنعا برای اعلام آتش‌بس در یمن خبر دادند.
کد خبر : ۳۴۵۷۱۴
صراط: برخی منابع از توافقی مقدماتی بین نماینده ویژه سازمان ملل متحد و هیئت صنعا برای اعلام آتش‌بس در یمن خبر دادند.

به گزارش تسنیم به نقل از المیادین، منابع آگاه یمنی گفتند که اسماعیل ولد الشیخ  نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن با هیئت صنعا توافق کرده است که کمیته‌های برقراری آتش‌بس و تماس به اردن بروند.

این منابع گفتند که این کمیته‌، دوره‌ای را زیر نظر متخصصان سازمان ملل به مدت یک هفته می‌بیند و در پایان این دوره، آتش‌بس اعلام می‌شود. 

بعد از اعلام آتش‌بس کمیته مذکور بر اساس توافق 10 آوریل 2016 میلادی به ظهران در جنوب عربستان منتقل و گفتگوهای سیاسی از سر گرفته می‌شود.

این منابع تاکید کردند که ولد الشیخ مجددا نقشه راه پیشین خود برای حل بحران یمن را بدون هیچگونه تغییری در مورد بندهای آن ارائه داد و گفت که عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن با این نقشه سیاسی مخالف است و بر پایبندی خود بر قدرت تاکید دارد.

به گفته این منابع هیئت صنعا از ولد الشیخ خواسته است که گام‌‌های راه حل بحران و نشست‌های کمیته آتش‌بس و هماهنگی تا برقراری آتش‌بس به صورت همزمان انجام شود.

منابع مذکور افزودند که ولد الشیخ وعده داده است که برای رفع ممنوعیت سفر به فرودگاه صنعا در نزدیک ترین زمان ممکن اعمال فشار کند.اسماعیل ولد الشیخ نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن که به صنعا سفر کرده بود اندکی پیش از ترک این شهر گفت: توپ اینک در زمین نخبگان سیاسی یمن است.

وی گفت: با رهبران حزب کنگره عمومی خلق یمن و انصارالله دیدار کردم و درباره آتش‌بس در یمن به بحث و تبادل نظر پرداختیم.نماینده سازمان ملل گفت که جلوگیری از فرود هواپیماها در فرودگاه صنعا و همچنین جلوگیری از سفر شهروندان یمنی، بر اوضاع انسانی در این کشور تاثیر می‌گذارد.
برچسب ها: صراط صنعا آتش بس