۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱

روسیه: S-۵۰۰ امنیت ما در قرن ۲۱ را تامین می‌کند

یک فرمانده ارشد ارتش روسیه با بیان قابلیت های سامانه موشکی دفاعی S-۵۰۰ گفت که این سامانه قادر به تامین امنیت کشورش در قرن ۲۱ خواهد بود.
کد خبر : ۳۴۵۷۳۳
 صراط:  یک فرمانده ارشد ارتش روسیه با بیان قابلیت های سامانه موشکی دفاعی S-۵۰۰ گفت که این سامانه قادر به تامین امنیت کشورش در قرن ۲۱ خواهد بود.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «آدرئی چبورین»، فرمانده ارشد نظامی ارتش روسیه با اعلام این خبر که کشورش در حال ایجاد یک سیستم دفاع هوایی یکپارچه است،  گفت که در حال حاضر سامانه موشکی زمین به هوای S-۵۰۰ در حال  انجام این ماموریت می باشد.

«چبورین» که در حال حاضر فرماندهی بخش دفاع موشکی پایگاه یکم هوایی و دفاع موشکی ارتش روسیه را بر عهده دارد، با اعلام این مطلب گفت که فعالیت های مربوط به ایجاد یک سیستم یکپارچه دفاعی برای تامین امنیت این کشور در قرن ۲۱ در حال انجام است.

وی افزود: این پروژه با تحویل سامانه موشکی زمین به هوا با برد بلند S-۵۰۰ و همچنین رادارهای پیشرفته به نیروهای نظامی  تکمیل خواهد شد.گفتنی است سامانه موشکی S-۵۰۰ هنوز در حال ارتقاء است و مقام های دفاعی روسیه هنوز زمان آزمایش نسل بعدی سیستم  دفاع موشکی را اعلام نکرده اند.

سامانه S-۵۰۰ با برد ۶۰۰ کیلومتر توسط «آلماز آنتی» طراحی شده  گفته می شود این سامانه قادر هدف قرار دادن همزمان ۱۰ موشک بالستیک و موشک های رادار گریز مافوق صوت با سرعت بیش از ۷۷ کیلومتر در ثانیه است.همچنین این سامانه قادر به  هدف قرار دادن موشک ها تا اتفاع ۲۰۰ کیلومتری خواهد بود.