۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸

بازیگر «عملیات ۱۲۵»: اشک آتش‌نشانها را هر روز می‌دیدم

بازیگر سریال «عملیات ۱۲۵» گفت: سریال «عملیات ۱۲۵» کاری بود که به واسطه بازی در آن با زحمات و ایثار آتش نشان‌ها آشنا شدم.
کد خبر : ۳۴۵۷۳۸
صراط: بازیگر سریال «عملیات ۱۲۵» گفت: سریال «عملیات ۱۲۵» کاری بود که به واسطه بازی در آن با زحمات و ایثار آتش نشان‌ها آشنا شدم.

به گزارش تسنیم، هادی دیباجی، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با (ایکنا) درباره تجربه بازی خود در سریال «عملیات 125» اظهار کرد: بهترین کاری که در تمام مدت بازیگری‌ام در آن حضور داشته‌ام سریال «عملیات 125» بود.

 این ادعا را از دو جهت مطرح می‌کنم؛ نخست به خاطر کارگردانی بسیار خوب بهروز افخمی و دوم برای فیلمنامه بسیار خوبی که داشت، اما جدا از این امتیازات بازی در این سریال باعث شد من با بزرگانی آشنا شوم که با جانفشانی‌ خود امنیت را برای مردم به ارمغان آورده‌اند.

وی افزود: ابتدای بحث می‌خواهم نکته‌ای را بیان کنم که نسبت به آن اشراف کامل دارم، چون با بسیاری از عزیزان آتش‌نشان در این باره صحبت کرده‌ام، آنهم اینکه آتش‌نشانی ما به لحاظ امکانات جزء کشورهای صاحب‌نام است، چون در زمانی‌که ما سریال را بازی می‌کردیم تنها ایران و اتریش بودند که به لحاظ سخت‌افزار، تمامی امکانات لازم در حوزه آتش‌نشانی دارا بودند. 


این نکته را بیان کردم تا به‌نوعی به این ادعای اشتباه که نیروهای آتش‌نشان ما به‌روز نیستند خط بطلان بکشم.این بازیگر ادامه داد: در طول هفت ماهی که ما میهمان آتش‌نشان‌ها بودیم جز خوبی و مهربانی چیزی از این بزرگان ندیدم. 

درباره خصیصه اخلاقی آنها نیز تنها این نکته را می‌توانم بیان کنم، آنها دریایی از ایثار و احساس هستند، چون هر روز می‌دیدم چگونه آنها از آسیب‌هایی که مردم می‌بینند ناراحت می‌شوند و اشک می‌ریزند. این همه رنجی که آنها تحمل می‌کنند، مطمئنا قابل تحمل نیست، اما با صبری که خداوند به آنها داده با بزرگی این هم فشار کاری و روحی را تحمل می‌کنند تا ما در آرامش باشیم.

این بازیگر ادامه داد: فشاری که آتش‌نشان‌ها تحمل می‌کنند تنها مختص به زندگی حرفه‌ای آنها نمی‌شود، بلکه این سختی‌ها به‌نوعی در زندگی شخصی آنها نیز نمود پیدا می‌کنند، چون وقتی با بسیاری از آنها حرف می‌زدم می‌گفتند که در داخل خانه نیز به‌نوعی تحت تاثیر کارشان هستند و با صدای تلفن بلافاصله تحت تاثیر قرار گرفته و خود را برای شنیدن خبر آماده می‌کردند. 

نکته دیگری که دوست دارم حتما به آن اشاره کنم سختی‌های فیزیکی است که آتش‌نشان‌ها تحمل می‌کنند، چون ما به‌شخصه از پسِ تمرین‌های آنها بر نمی‌آمدیم، چه رسد به اینکه بخواهیم کارهای آنها را در سریال انجام دهیم.

وی در پایان گفت: امیدوارم توجه به این قشر زحمت‌کش تنها به زمان حال خلاصه نشود، بلکه در آینده نیز ادامه داشته باشم، چون آن‌گونه که مطلع هستم، آنها به لحاظ مادی آنچنان که باید در رفاه به سر نمی‌برند، هرچند آنها اجر واقعی خود را از خدا می‌گیرند. درضمن به عزیزان آتش‌نشانی که در حین خدمت جان خود را از دست می‌دهند، جز شهید دیگر نمی‌توان نام دیگری به روی آنها نهاد.