۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۳

ادامه مذاکرات آستانه تا بامداد سه‌شنبه

استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه، پیش بینی کرد که مذاکراتِ آستانه تا نخستین ساعت‌های بامداد سه شنبه ادامه یابد.
کد خبر : ۳۴۵۷۶۳
صراط:   استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه، پیش بینی کرد که مذاکراتِ آستانه تا نخستین ساعت‌های بامداد سه شنبه ادامه یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم ؛ دور نخست مذاکراتِ آستانه، در هتل رکسوس، از هتل های پایتخت قزاقستان در جریان است. 

در این مذاکرات، هیأتی از دولت سوریه و هیأتی از نمایندگان گروه‌های مسلح معارض حضور دارند و دو مشاور از کمیتۀ عالی مذاکرات گروه ریاض نیز در این مذاکرات حضور دارند.

به نوشته وبگاه "روسیا الیوم" پس از پایان جلسه آغاز مذاکرات که در آن نمایندگان هر یک از طرف‌های شرکت کننده، اظهاراتی رسمی در آن ایراد کرد، دیدارهای جداگانه آغاز شد و تا این لحظه، هنوز هیچ ارتباط مستقیمی میان هیأت های دولت و مخالفان برقرار نشده است.

استفان دی میستورا، به خبرنگاران گفت: شرکت کنندگان در مذاکرات، فعالیت های گسترده ای انجام دادند، اما پیش بینی می شود که این فعالیت ها، تا نخستین ساعت های بامداد سه شنبه همچنان ادامه یابد.

"الکساندر لاورنتیف" فرستاده رئیس جمهور روسیه به سوریه که عهده دار هیأت روسیه در مذاکرات آستانه است، گفت: بعید نیست که شرکت کنندگان در مذاکرات، عصر سه شنبه، در پایان مذاکرات، بیانیه ای پایانی صادر کنند.

وی خاطرنشان کرد که روسیه و ایران و ترکیه و سازمان ملل، عهده دار میانجی گری میان طرف های سوریِ مذاکرات خواهند بود.

لاورنتیف افزود: شرکت کنندگان در مذاکرات آستانه، برای هماهنگی متنِ بیانیۀ پایانی همچنان در تلاش هستند.

رئیس هیأت روس در مذاکرات آستانه، ضمن تاکید بر بی اعتمادی طرف های مذاکرات، روند نخستین جلسه عمومی را رضایت بخش ارزیابی کرد.