۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱

توقف استخدام دولتی به دستور ترامپ

رئیس‌جمهور جدید آمریکا استخدام در نهادهای دولتی غیر از ارتش را متوقف کرد.
کد خبر : ۳۴۵۸۶۸
صراط: رئیس‌جمهور جدید آمریکا استخدام در نهادهای دولتی غیر از ارتش را متوقف کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از نشریه ایندیپندنت، شون اسپایسر، معاون مطبوعاتی کاخ سفید در این باره توضیح داد: این دستور مانع از آن خواهد شد که سمت‌های غیرنظامی با استخدام نیروهای جدید پر شوند و تنها نهادهای امنیتی ملی و دولتی اجازه خواهند داشت تا افراد جدیدی را استخدام کنند.

اسپایسر ادامه داد که این دستور به منظور مقابله با گسترش بی حد و حصر کارکنان دولت طی سال‌های اخیر صادر شده است. این در حالی است که چنین اطلاعاتی غلط و تحریف شده است چراکه در سال 2014 کارمندان دولت فدرال در آمریکا 2.7 میلیون تن بود که در دسامبر سال گذشته این رقم با 3 درصد افزایش به 2.8 میلیون تن رسید.

به نظر می‌رسد چنین دستوری به مذاق حامیان ترامپ خوش بیاید چراکه این رئیس‌جمهور جدید آمریکا بود که در کمپین انتخاباتی خود متعهد شد رای دهندگان آمریکایی را به میدان اشتغال بکشاند و فساد و منافع ویژه را از واشنگتن پاک کند.

در این میان جفری میل، یکی از اعضای سابق اداره امنیت داخلی آمریکا می‌گوید: مهمترین سود توقف استخدام در دولت جدید این است که به آنها فرصت می‌دهد شرایط را تحت کنترل گرفته و نیروهای نزدیک به خود را در سمت‌های مورد نظر قرار دهد.

میل همچنین بر این نکته تاکید کرده است که توقف استخدام نیروهای دولتی تاثیر چندانی بر حجم نیروهای کاری دولت نخواهد داشت مگر اینکه با بازنشستگی زودهنگام همزمان شود.