۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴

زمین گرمای امروزی را 125 هزار سال پیش تجربه کرده است

یکی از بزرگترین مشکلات دنیای امروز تغییرات آب‌وهوایی و پیامدهای آن در جهان است. دانشمندان می‌گویند زمین این گرما را آخرین بار حدود 125 هزار سال پیش نیز تجربه کرده و در آن زمان سطح آب دریاها آنقدر بالا بوده که ایالت نیواورلئان آمریکا کاملا زیر آب بوده است.
کد خبر : ۳۴۵۹۰۶
صراط:یکی از بزرگترین مشکلات دنیای امروز تغییرات آب‌وهوایی و پیامدهای آن در جهان است. دانشمندان می‌گویند زمین این گرما را آخرین بار حدود 125 هزار سال پیش نیز تجربه کرده و در آن زمان سطح آب دریاها آنقدر بالا بوده که ایالت نیواورلئان آمریکا کاملا زیر آب بوده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از اینهبیتت، جرمی هافمن و همکارانش در دانشگاه ایالتی اورگان سرنخ‌های شیمیایی در 104 نمونه از رسوب‌های کف دریا از سراسر دنیا را مورد بررسی قرار دادند. با مقایسه نمونه‌های مختلف آنان تصویر وضعیت  آب و هوا در 125 هزار سال پیش را بازآفرینی کردند و دریافتند دمای سطح آب اقیانوس‌ها با دمای سطح آب در 125 هزار سال پیش برابر است.

دانشمندان معمولا آخرین دوره بین دو یخبندان را برای مدلسازی تاثیر افزایش دما بر افزایش سطح دریاها، بررسی می‌کنند. میزان افزایش آب دریاها در آن زمان 20 تا 30 فوت بیشتر از میزان کنونی بوده است. متوسط دمای سطح آب دریاها نیز در آن زمان تقریبا با میانگین دمای سال‌های 1995 تا 2014 یکسان بوده است.

این اطلاعات جدید به دانشمندان در بهبود پیش‌بینی‌ها در مورد تاثیر تغییرات آب‌وهوایی بر اقیانوس‌ها کمک می‌کند.
برچسب ها: گرما زمین صراط
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز