۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
نوری مالکی:

شکست داعش در عراق زمینه ساز شکست این گروه در سوریه است

«نوری المالکی» معاون رئیس جمهوری عراق روز سه شنبه گفت که شکست گروه تروریستی داعش در عراق زمینه ساز شکست تروریست ها در سوریه است.
کد خبر : ۳۴۵۹۲۷
 صراط:  «نوری المالکی» معاون رئیس جمهوری عراق روز سه شنبه گفت که شکست گروه تروریستی داعش در عراق زمینه ساز شکست تروریست ها در سوریه است.

به گزارش پایگاه خبری الغد پرس، المالکی با «صطام الدندح» سفیر سوریه در عراق دیدار کرد و طرفین تقویت روابط دو جانبه، مسائل حائز اهمیت برای دو کشور و چگونگی تقویت روابط دو جانبه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دفتر معاون ریاست جمهوری عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که طرفین در دیدار خود به ضرورت هماهنگی و تلاش مشترک برای مبارزه با گروه های تروریستی و سرنگونی این گروه ها در عراق و سوریه تاکید کردند.

نیروهای عراقی مشغول عملیات آزادسازی موصل هستند، با آزادسازی این شهر گروه تروریستی داعش بزرگترین پایگاه خود در را از دست می دهد.

عملیات آزادسازی موصل مهرماه گذشته با فرمان حیدر العبادی نخست وزیر عراق و مشارکت حدود یکصد هزار نیروی عراقی، اعم از ارتش و نیروهای مردمی شیعه و سنی آغاز شد.

گروه تروریستی داعش در سال 2014، با حمله به عراق بخش های وسیعی از مناطق شمالی و غربی این کشور را اشغال کرد. از آن زمان تاکنون نیروهای عراقی بسیاری از مناطق اشغال شده را آزاد کرده اند.
برچسب ها: صراط داعش سوریه