۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴

هدف ناتو از ایجاد دفتر در کویت

دبیر کل ناتو خواستار تقویت همکاری های امنیتی با کشورهای عربی خلیج فارس شده است.
کد خبر : ۳۴۵۹۴۰
صراط: دبیر کل ناتو خواستار تقویت همکاری های امنیتی با کشورهای عربی خلیج فارس شده است.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو امروز سه  شنبه در حالی خواستار تقویت همکاری های امنیتی با کشورهای خلیج فارس شده است که این سازمان نخستین دفتر خود در منطقه را افتتاح کرده است.

استولتنبرگ در مراسم افتتاح این مرکز در کویت در حضور شیخ جابر مبارک الصباح نخست وزیر کویت در سخنانی تاکید کرد: این یک مرکز مهم برای همکاری بین ناتو و شرکای ما در خلیج فارس خواهد بود.

این مرکز بر مبنای طرح ابتکاری همکاری استانبول که توسط رهبران ناتو در سال 2004 میلادی راه اندازی شد خواهد بود،با هدف گسترش روابط امنیتی با کشورهای خاورمیانه به خصوص کشورهای عربی.کویت، قطر، بحرین و امارات متحده عربی عضو طرح ابتکاری استانبول هستند و عربستان سعودی و عمان نیز قرار است به آن ملحق شوند.

شیخ صباح خالد الصباح وزیر خارجه کویت نیز گفت: منطقه با چالش های جدی روبرو است که مستلزم همکاری با سازمان های بین المللی است. ما با تهدیدات مشترکی مثل تروریسم، اشاعه تسلیخات و حملات سایبری روبرو هستیم.

 ما بلندپروازی های مشابهی برای صلح و ثبات داریم. بنابر این مهم است که نزدیکتر و با همدیگر همکاری کنیم.استولتنبرگ افزود: طی سال گذشته ناتو صدها سرباز عراقی را در اردن آموزش داده است تا بهتر با داعش مقابله کنند. ناتو از روش های دیگر نیز به مقابله با تروریسم ادامه می دهد، از جمله حمایت مستقیم از ائتلاف ضد داعش.
برچسب ها: صراط ناتو کویت