۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱
وزیر برگزیت:

لایحه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به پارلمان می رود

وزیر برگزیت بریتانیا از آمادگی دولت این کشور برای ارسال لایحه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به پارلمان این کشور طی چند روز آینده خبر داد.
کد خبر : ۳۴۵۹۵۶
صراط:  وزیر برگزیت بریتانیا از آمادگی دولت این کشور برای ارسال لایحه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به پارلمان این کشور طی چند روز آینده خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز انگلیس، وزیر برگزیت انگلستان روز سه شنبه اعلام کرد که دولت این کشور لایحه  خروج از اتحادیه اروپا را به زودی به منظور تصویب راهی پارلمان این کشور می کند.

گفتنی است پیشتر دیوان عالی بریتانیا درباره روند خروج این کشور از اتحادیه اروپا علیه دولت رای داده و اعلام کرده بود که دولت نمی‌تواند بدون بحث در پارلمان، روند خروج از اتحادیه اروپا را آغاز کند.

دولت «ترزا می» در نظر داشت بدون بردن لایحه فعال کردن ماده ۵۰ لیسبون برای خروج از اتحادیه اروپا به پالمان انگلیس، آن را به اجرا درآورد.

گفتنی است پیشتر دیوان عالی (دادگاه عالی) انگلیس دولت این کشور را مجبور کرده بود تا پیش از آغاز فرایند خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) تائیدیه پارلمان را در این رابطه بگیرد.

دادگاه عالی انگلیس متشکل از ۱۱ قاضی است که در جلسه امروز، هشت قاضی با درخواست دولت مبنی بر اجرای فرایند برگزیت بدون کسب مجوز از پارلمان مخالفت کردند و فقط سه قاضی با این درخواست موافقت کردند.


برچسب ها: صراط انگلیس اروپا