۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱

ترامپ رئیس اف بی آی را ابقا می کند

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد جیمز کومی را در سمت ریاست پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) ابقا کند.
کد خبر : ۳۴۵۹۵۸
 صراط: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد جیمز کومی را در سمت ریاست پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) ابقا کند.

روزنامه نیویورک تایمز روز سه شنبه در گزارشی نوشت: جیمز کومی به ماموران ارشد خود گفته که ترامپ از وی خواسته است این سمت را حفظ کند.

تصمیم به ابقای کومی،‌ این مقام آمریکایی را در مرکز تحقیقات اف بی آی در ارتباط با روابط بالقوه ترامپ با دولت روسیه نگه می دارد.

ترامپ در زمان کارزار انتخاباتی خود به شدت از اف بی آی و وزارت دادگستری آمریکا به دلیل طرح نکردن اتهام های جنایی علیه هیلاری کلینتون به دلیل استفاده از ایمیل های شخصی اش برای امور اداری انتقاد کرد. 

در همین حال، جیمز کومی در مدیریت روابط با ترامپ و کاخ سفید، کار به شدت سختی پیش رو دارد.

 اف بی آی هدایت تحقیقات در مورد روابط بین وابستگان ترامپ از جمله پل مانافورت مدیر سابق کارزار انتخاباتی وی با دولت روسیه را برعهده دارد. 

کومی بارها از در میان گذاشتن نتیجه این تحقیقات با اعضای کنگره خودداری کرده است.

 از سویی، هیلاری کلینتون و بسیاری از دمکرات های آمریکا، جیمز کومی را مسئول شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می دانند و مشخص نیست که هیلاری در صورت پیروزی در انتخابات، کومی را در این سمت حفظ می کرد یا نه.

جنانچه کلینتون در انتخابات پیروز می شد و از کومی می خواست از سمت خود کناره گیری کند، جمهوری خواهان به احتمال زیاد به هیلاری حمله می کردند،‌ اما برخی افراد نزدیک به کلینتون گفته اند که وی همه هزینه های سیاسی لازم برای تضمین کناره گیری کومی را متقبل می شد.

برچسب ها: صراط ترامپ ابقا