۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳

وزیر کشور: درباره انتخابات حرف‌های زیادی دارم

رحمانی فضلی گفت: با توجه به بررسی برنامه بودجه در مجلس و نزدیکی انتخابات ممکن است امسال قانون جامع انتخابات به مجلس نرود.
کد خبر : ۳۴۶۲۶۵
صراط: رحمانی فضلی گفت: با توجه به بررسی برنامه بودجه در مجلس و نزدیکی انتخابات ممکن است امسال قانون جامع انتخابات به مجلس نرود.

به گزارش خبرآنلاین عبدالرضا رحمانی فضلی در همایش فصلی خانه احزاب یادواره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: قانون جامع انتخابات تدوین شده بود و منتظر ابلاغیه سیاست‌های کلی انتخابات توسط رهبری بودیم. حالا که این ابلاغیه اعلام شده است بسیاری از موارد این قانون را بررسی کرده‌ایم. مواردی باقی مانده که امیدواریم ظرف یکی دو هفته آینده بررسی آنها هم به اتمام برسد.

او ادامه داد: پس از اتمام بررسی این قانون امیدواریم تا مجالی باشد تا ابتدا در دولت قانون جامع انتخابات طرح و تصویب شود و سپس به مجلس تحویل دهیم.

وزیر کشور یادآور شد: البته با توجه به نزدیکی انتخابات و همزمانی بررسی برنامه و بودجه در مجلس تا پایان سال فکر نمی‌کنیم که این قانون امسال به مجلس برود.

اهم اظهارات رحمانی فضلی را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

*قانون احزاب طرحی بود که توسط مجلس گذشته بررسی شده بود و ما در اصلاح آن طرح کمک کردیم. می‌دانیم که خلاءهایی وجود دارد که باید آن را برطرف کنیم.

*بدنه اجتماعی احزاب باید تقویت شود. خواهشم از همه این است که در نهادینه‌سازی دموکراسی تلاش کنیم. ما در وزارت کشور تلاش کردیم تا این کار را انجام دهیم. احزاب باید در موضوعات مختلف حضور فعال داشته باشند و اعتمادسازی لازم را با مردم در فرآیند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری انجام دهند. ‌اگر این منظومه وجود نداشته باشد احزاب نمی‌توانند فعالیت خود را انجام دهند.

*درست است که در مشارکت اجرایی، احزاب نمی‌توانند کاری انجام دهند اما با توجه به اینکه احزاب دارای نیروهای کارشناس هستند می‌توانند بر موضوعاتی چون بررسی نظام‌ها به نیروهای اجرایی در اجرای اقتصاد مقاومتی کمک کنند.

*احزاب باید بر اینکه آیا نظام برنامه‌ریزی فعلی ما جوابگوی اقتصاد مقاومتی است یا خیر یا اینکه آیا نظام بودجه‌ریزی فعلی می‌تواند جوابگو باشد یا نه، فعالیت کنند.

*تقویت مشارکت مردم در نظام اقتصادی هم از جمله فعالیت‌های احزاب باید باشد. از سوی دیگر بحث شفاف‌سازی و مبارزه با فساد نیز دست احزاب است.

*در مورد انتخابات حرف‌های زیادی دارم که در اسفند ماه با شما در میان خواهم گذاشت.

*بر اساس توصیه رییس‌جمهور مقرر شد ساختمان‌های پرخطر و بناهایی که شرایط مشابهی با ساختمان پلاسکو دارند شناسایی شوند.

*روز گذشته در جلسه‌ای با حضور مسئولین مرتبط با موضوع ایمنی تصمیماتی برای پیشگیری از حوادثی نظیر ساختمان پلاسکو اتخاذ شد. همچنین مقرر شد دستگاه‌های مرتبط، موضوع تقویت بنیه آتش‌نشانی و به‌روز کردن تجهیزات آن را در دستور کار قرار دهند و با توجه به اینکه آتش‌نشانی زیرمجموعه شهرداری است شهرداری موظف شد نیازها را بررسی  و اعلام کند.

*در باره علت حادثه، اولین مساله ای که به آن رسیدیم اتصال برق بود.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز