۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶

عقب نشینی ترامپ از انتقال سفارت به قدس

دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای بار دیگر رسانه‌ها را مورد انتقاد قرار داده و گفت: بیشتر این رسانه‌ها بسیار بسیار "فریب‌کار" هستند.
کد خبر : ۳۴۶۵۵۰
صراط: دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای بار دیگر رسانه‌ها را مورد انتقاد قرار داده و گفت: بیشتر این رسانه‌ها بسیار بسیار "فریب‌کار" هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جدید آمریکا در مصاحبه با شبکه "فاکس نیوز" به طیف گسترده‌ای از مسائل از جمله برنامه‌اش برای شکست گروه تروریستی داعش و گروه‌های تروریستی دیگر اشاره کرد.

ترامپ در این مصاحبه گفت: به عنوان مثال زمانی که شما در حال جنگیدن با نیروهای رسمی کشورهایی مثل آلمان و ژاپن هستید می‌بینید که آنها یونیفرم به تن دارند و پرچم رسمی خود را روی جنگنده‌هایشان قرار داده‌اند. اما در حال حاضر ما مشغول جنگیدن با یکسری "موش‌های پنهانکار" هستیم که "مریض و دیوانه" هستند. ما در این جنگ می‌خواهیم پیروز شویم.

ترامپ خاطر نشان کرد، یکی از تاکتیک‌هایی که برای جنگ با تروریسم مدنظر دارد تاکتیک به اصطلاح بازجویی پیشرفته یعنی استفاده از تکتیک شکنجه غرق مصنوعی است.

وی گفت: من تردیدی ندارم که این تاکتیک موثر خواهد افتاد.

رئیس‌جمهور آمریکا در مورد لغو به اصطلاح قانون "بهداشت و درمان" دولت اوباما گفت: پیشتر خود اوباما به من گفته بود اگر احساس کند طرح بهتر از این قانون قرار است ارائه شود از این تلاش حمایت خواهد کرد.

ترامپ ادامه داد: قانون "اوباماکر" دیگر کارایی ندارد و موثر نیست. پیشتر اوباما به من چیزی را گفت که فکر می‌کنم بسیار "شگفت‌آور" بود. من فکر می‌کنم منظور او این بود که اگر شما بتوانید طرح بهتری را ارائه کرده و تصویب کنید از آن حمایت خواهم کرد و من فکر می‌کنم که او واقعا چنین منظوری داشته است.

ترامپ گفت که معتقد است قانون جایگزین برای اوباماکر بسیار کم هزینه‌تر خواهد بود؛ چراکه او به این نتیجه رسیده بود اوباماکر یک قانون بهداشت و درمان خارج از استطاعت مردم است.

ترامپ همچنین بار دیگر رسانه‌ها را مورد انتقاد قرار داد و گفت: این رسانه‌ها یک گزارش غیرواقعی درباره خارج کردن سردیس متعلق به مارتین لوترکینگ، رهبر جنبش حمایت از حقوق سیاهپوستان از دفتر ریاست جمهوری انتشار داده‌اند. البته این رسانه‌ها نمی‌گویند که این سردیس خارج شده بلکه می‌گویند من نژادپرست هستم. این یک اتهام بسیار جدی است.

ترامپ ادامه داد: "بیشتر رسانه‌ها البته نه همه آنها بسیار بسیار فریبکار هستند. صادقانه باید بگویم که این دسته اخبار کذب هستند. آنها اخبار سازی می‌کنند."

ترامپ همچنین گفت که برای بررسی بسیار دقیق سوابق کسانی که از سوریه و دیگر کشورهای اطرافش به آمریکا می‌آیند برنامه‌ریزی کرده است.

او همچنین گفت: در حال حاضر دفتر تحقیقات فدرال آمریکا یعنی اف‌بی‌آی بیش از ۱۰۰۰ پرونده تحقیقات مربوط به تروریسم را در سراسر آمریکا در جریان دارد.

ترامپ ادامه داد: افرادی هستند که ما به آنها اجازه ورود به کشورمان را دادیم. ما به این کار احتیاجی نداریم و نمی‌توانیم دست به بخت آزمایی بزنیم. آمریکا ده‌ها هزار تن را در خاک خود پذیرفته که نمی‌توان سوابقشان را به درستی بررسی کرد؛ زیرا اسناد هویتی ندارند.

درباره مساله انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی نیز ترامپ گفت که زود است درباره این موضوع صحبتی شود.

وی با اشاره به بازگشت روابط آمریکا و اسرائیل به روال عادی خود عنوان داشت که روابط دو طرف از زمان آغاز ریاست جمهوری وی رو به بهبود رفته است و او می‌تواند امور با اسرائیل را تصحیح کند.

ترامپ در این مصاحبه به موضوع بلوکه کمک مالی آمریکا به تشکیلات خودگردان فلسطین که باراک اوباما پیش از ترک کاخ سفید به فلسطینی‌ها ارائه کرده بود، اشاره‌ای نکرد.