۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲

روحانی: نه تافته جدا بافته هستیم نه گم‌شده در تاروپود جهان

رییس جمهوری کشورمان تاکید کرد:بزرگترین آرمان امام آزادی بود و افراد در انتخابات افراد آزادانه انتخاب می کنند. استقلال آرمان امام بود؛ ما نه تافته جدا بافته هستیم و نه گم شده در تار و پود جهان هستیم.
کد خبر : ۳۴۶۹۱۱
صراط: رییس جمهوری کشورمان تاکید کرد:بزرگترین آرمان امام آزادی بود و افراد در انتخابات افراد آزادانه انتخاب می کنند. استقلال آرمان امام بود؛ ما نه تافته جدا بافته هستیم و نه گم شده در تار و پود جهان هستیم.

به گزارش خبرآنلاین، در آستانه آغاز دهه فجر حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان به همراه اعضای هیأت دولت صبح امروز باحضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) با آرمان ایشان تجدید بیعت کردند.

در حاشیه این مراسم رييس جمهوري اظهار داشت: امام نه معتقد به آن بود كه انقلاب بايد از مسير مسلحانه پيروز شود و نه به خمودگي ها و خموشي هاي مسلحانه معتقد بود. بلكه از مسير اعتدال انقلاب را پيش بردند.

وی تاکید کرد:٤٠ سالگي، به معناي پختگي انقلاب و دوري از حركت هاي هيجان زده است.  ما نيازمند گفتمان امام و راه امام هستيم. گفتمان امام اتصال نظام به انقلاب اسلامي و پيشبرد آرمان هاي انقلاب همچون آزادي و استقلال در متن نظام است.  نبايد به گفتمان امام به طور گزينشي رجوع كنيم.

اهم اظهارات رییس دولت یازدهم را در ادامه به نقل از جماران بخوانید؛

*اين گفتمان را بايد به گونه اي تفسير كنيم كه مايه تحكيم نظام و كارآمدي دولت شود و بتوانيم چتر انقلاب را ميان همه علاقه مندان انقلاب بگسترانين و همه دوستداران آزادي جذب آن شوند.

*بزرگترين آرمان امام آزادي بود و افراد در انتخابات افراد آزادانه انتخاب مي كنند. استقلال آرمان امام بود؛ ما نه تافته جدا بافته هستيم و نه گم شده در تار و پود جهان هستيم.

*مقام معظم رهبري با حق الناس خواندن رأي مردم حماسه ٩٢ را آفريد و با نرمش قهرمانانه با مذاكرات موافقت كردند. روش ها مقدس نيست؛ روش ها در راستايي كه هدف ها مشخص مي كنند قابل تغيير هستند.

*داغ آيت الله هاشمي بر دل ما و مردم است. قلب ميليون ها نفر براي او تپيد.او امروز آرام در كنار امام خفته است.

*متأسفيم كه شاهد تشييع پيكر آتش نشانان قهرمان هستيم. به خانواده هاي آنان تسليت مي گوييم.  آنان نشان دادند در زندگي مردم ما ايثار و فداكاري از بين نخواهد رفت.

*بايد در اين ايام به خانواده بزرگ امام كه سهمي بزرگ در انقلاب داشتند تبريك بگوييم.  اين روزها متعلق به امام است. ما به خاندان بزرن امام خصوصا يادگار ايشان عالم فرهيخته و مدرس بزرگ حجت الاسلام و المسلمين سيد حسن خميني (دامت بركاته) احترام مي‌گذاريم.