۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹

کاهش دما تا ۱۰ درجه در مناطق مختلف‌‌‌

به دلیل نفوذ هوای سرد، دمای هوا فردا در اغلب مناطق غربی، شمالی و مرکزی کاهش می‌یابد و این روند روز جمعه نیز در نیمه شرقی کشور رخ خواهد داد؛ این کاهش دما روز جمعه در نیمه شرقی حدود ۵ تا ۱۰ درجه سیلیسیوس است.
کد خبر : ۳۴۷۴۱۲
صراط: به دلیل نفوذ هوای سرد، دمای هوا فردا در اغلب مناطق غربی، شمالی و مرکزی کاهش می‌یابد و این روند روز جمعه نیز در نیمه شرقی کشور رخ خواهد داد؛ این کاهش دما روز جمعه در نیمه شرقی حدود ۵ تا ۱۰ درجه سیلیسیوس است.

به گزارش فارس، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی روز آینده بارش‌ها در استان‌های واقع در حاشیه دریای خزر به طور قابل ملاحظه‌ای تشدید می‌شود همچنین در دامنه‌های البرز مرکزی کولاک برف دور از انتظار نیست؛ در نیمه شرقی کشور نیز به تدریج بر شدت بارش‌ها در شرق و جنوب‌شرق کشور افزوده می‌شود که در برخی از این مناطق با رگبار و رعدوبرق همراه خواهد بود.

روز جمعه از فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور کاسته شده و بارش در شرق کشور همراه با وزش باد شدید ادامه می‌یابد؛ همچنین در شمال‌شرق و برخی مناطق شرقی کشور کولاک برف به ویژه در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و ارتفاعات کرمان رخ می‌دهد و این سامانه روز شنبه هفته آینده از کشور خارج می‌شود.

از اواخر وقت روز چهارشنبه هفته جاری سرعت وزش باد روی خلیج‌فارس و تنگه هرمز افزایش می‌یابد و از فردا در دریای عمان سرعت وزش باد افزایش می‌یابد و تا سه روز آینده دریا به شدت مواج و طوفانی خواهد بود.

 به دلیل نفوذ هوای سرد دمای هوا روز پنج‌شنبه هفته جاری در اغلب مناطق غربی، شمالی و مرکزی کشور کاهش یافته و این روند روز جمعه نیز در نیمه شرقی کشور رخ خواهد داد؛ این کاهش دما روز پنج‌شنبه در نیمه غربی و به تدریج شمال و مرکز کشور حدود 4 تا 8 درجه و روز جمعه در نیمه شرقی کشور حدود 5 تا 10 درجه سیلیسیوس پیش‌بینی می‌شود. همچنین انتظار ماندگاری هوای سرد را تا اوایل هفته آینده در مناطق فوق داریم. ‌

آسمان تهران فردا ابری همراه با بارش باران و برف و در بعدازظهر با وزش باد شدید همراه است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 3 و 5- خواهد بود؛ همچنین روز جمعه آسمان تهران نیمه‌ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

 فردا اردبیل و ارومیه با کمینه دمای 14 درجه زیر صفر و پس از آن سنندج، کرمانشاه و اراک با دمای 12 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 23 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

 میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 7 بهمن ماه امسال 64.8 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 133.6 میلی‌متر بود بنابراین بارش سال جاری 48.5 درصد بارش سال گذشته است.کاربران همچنین می‌توانند خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.

*‌ اخطاریه ویژه هواشناسی دریایی‌

براساس نقشه های پیش یابی از چهارشنبه شب و طی روز پنج شنبه با افزایش سرعت باد سطحی شمال غربی حدود 12 تا 17 متربرثانیه ارتفاع موج در خلیج فارس به‌ویژه در قسمت‌های شرقی و مرکزی آن به 2 تا 3 متر و در تنگه هرمز به 1.5 تا 2  متر می‌رسد.‌

روز جمعه با افزایش سرعت باد سطحی شمال غربی حدود 15 تا 20 متربرثانیه ارتفاع موج در قسمت‌های مرکزی و شرقی خلیج فارس به 3 تا 4 متر و در تنگه هرمز به  2 تا دو و نیم  متر می‌رسد.

 به تدریج  روز شنبه از سرعت باد روی خلیج فارس کاسته شده و به حدود 10 تا 15 متر برثانیه خواهد رسید؛ ارتفاع موج در قسمت‌های شرقی و مرکزی آن در این روز بین یک و نیم تا 2 متر و در تنگه هرمز بین  1 تا یک و نیم متر می‌رسد. 

 از روز پنج‌شنبه شب و طی روزهای جمعه و شنبه با افزایش سرعت باد سطحی شمال غربی حدود 15 تا 20 متربرثانیه ارتفاع موج در دریای عمان به 2 تا 3 متر می‌رسد؛ روز جمعه بعدازظهر ارتفاع موج در مناطق شرقی و مرکزی دریا به 3 تا 4 متر می‌رسد.

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز