۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
حمیدرضا مقدم فر

تبلور هویت ایرانی در انقلاب اسلامی

کد خبر : ۳۴۸۱۹۰
صراط: انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای فراوانی داشته است اما شاید یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی هویتبخشی به مردم مسلمان ایران باشد. سلسله 50 ساله پهلوی هویت ایرانی و اسلامی را که بهعنوان یک هویت مستقل که تکیه به اسلام داشته و دارای هنجارهایی است به ذلت و خواری کشاند اما انقلاب اسلامی دوباره این هویت را احیا کرد و به مردم عزت بخشید. انقلاب اسلامی به ملت حیات دوباره داد.

یعنی امام خمینی(رحمهالله علیه) که مؤسس این حکومت اسلامی بود حق حیات به گردن مردم ایران دارد. بر این اساس زندگی مردم ایران پس از انقلاب اسلامی با هویت جدید و خاستگاهی جدید به زندگی دیگری تبدیل شده است. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشیم این است که انقلاب اسلامی ایران در این چهار دهه دستاوردهای فراوانی داشته است که  عوامل بقا و حفظ آنها همان عوامل حدوث انقلاب اسلامی است. یعنی اگر به فکر تداوم انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن هستیم باید به دنبال همان عواملی باشیم که باعث شکلگیری و پیروزی انقلاب اسلامی شد.

اگر پیروی از ولایت و قدرشناسی مردم از امام راحل یکی از عوامل حدوث انقلاب اسلامی بود بهطور حتم همین عوامل هم عامل بقای این انقلاب است. متاسفانه این روزها میشنویم که برخی چنین عنوان میکنند انقلاب به بلوغ عقلی رسیده و باید بتواند از رفتارهای افراطی پرهیز کند. این افراد نمیدانند که انقلاب اسلامی به واسطه مکتب اسلام و امام راحل همیشه بالغ بوده است. این نکته برخی مطرح میکنند که انقلاب اسلامی در 40 سالگی خود به بلوغ رسیده یک نکته انحرافی و تهمتی است که به انقلاب نسبت میدهند.

به نظر بنده طرح چنین موضوعاتی اهانت به انقلاب با عظمت ایران است چراکه انقلاب اسلامی ایران از ابتدا در مسیر تعادل ارزشهای دین حرکت کرده و اینگونه نبوده است که در این سن به عقلانیت برسد.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز