۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴

۵ فیلم ایرانی در جشنواره لاذقیه

روزنامه «الوحدة» چاپ سوریه مقاله‌ای تحت عنوان « هفته فیلم ایرانی در خانه فرهنگ اسد در لاذقیه» را امروز یکشنبه ۲۴ بهمن منتشر‌کرد که در ادامه به بخش‌هایی از آن اشاره می‌کنیم.
کد خبر : ۳۴۹۱۸۵
صراط: روزنامه «الوحدة» چاپ سوریه مقاله‌ای تحت عنوان « هفته فیلم ایرانی در خانه فرهنگ اسد در لاذقیه» را امروز یکشنبه ۲۴ بهمن منتشر‌کرد که در ادامه به بخش‌هایی از آن اشاره می‌کنیم.

به گزارش تسنیم، مرکز فرهنگی ایران در «لاذقیه» با همکاری اداره فرهنگ استان و خانه فرهنگ «اسد» بمناسبت 38مین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اقدام به برگزاری این جشنواره کرده است. در این برنامه که تا دوشنبه ادامه دارد فیلم‌های‌« راه آبی ابریشم، پنج ستاره،  می‌خواهد با من حرف بزند، و ملک سلیمان اکران خواهد شد.

در حاشیه این جشنواره، نمایشگاه نصاویر نوری که مراحل پیروزی انقلاب اسلامی ایران و اراده و پایداری ملت ایران در مقابل شاه این هم راه و هم نشین آمریکا و اسراییل را به تصویر کشیده آغاز به کار کرد.

مدیر بخش فرهنگی لاذقیه «مجید صارم» در سخنرانی خود که در آغاز این جشنواره ایراد کرد گفت: لاذقیه همواره و در طول تاریخ پشتیبان اندیشه فرهنگی در همه زمینه ها بوده‌است.

«صارم» به اهمیت همکاری‌ها و عمق ارتباطات تاریخی بین ایران و سوریه که توانسته این دوکشور را یار و همراه یکدیگر قرار دهد اشاره کرد و گفت: این دو کشور به ویژه در موضوع دفاع از حقیقت و ارزش‌های انسانی در مقابل تروریسم و تکفیر که بر ضد سوریه انجام شده  با یکدیگر مشارکت داشته اند.

مفتی منطقه «لاذقیه» شیخ «غزال غزال»‌ نیز به همراهی و همبستگی  مسیر ایران و سوریه با اعتقادی راسخ به منظور رهبری این دو کشور که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا کنون ادامه دارد اشاره کرد و افزود:  سوریه و ایران با همکاری دو جتنبه خود به ویژه در موضوع مبارزه با تکفیر و تروریسم پرچم پسروی و عظمت را بلند خواهد کرد.

هیات افتتاح، فیلمی از فعالیت‌های انجام شده در ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را به معرض دید همگان در آورد و شاعر دکتور «مالک رفاعی» قصیده‌ای را که مشتمل بر ارزش‌های ایران در مبارزه با صهیونیسم و پشتیبانی از مقاومت و همکاری‌های سوریه با ایران و پیروزی‌های این دو کشور در مقابل تکفیر بود را قرائت کرد.