۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲

مسیر این بیمارستان از قبرستان می‌گذرد؟!

‌یکی دیگر از پروژ‌ه‌ها و یا به عبارتی دیگر دسته‌ گل‌های لرستان و به طور خاص شهرستان دورود، بیمارستان هفت تیر است. پروژه‌ای که در شش سال پیش یعنی سال 89 کلنگ آن با سلام و صلوات زده شد، اما... باز... باز از آن بازها...
کد خبر : ۳۴۹۴۶۵
صراط: ‌یکی دیگر از پروژ‌ه‌ها و یا به عبارتی دیگر دسته‌ گل‌های لرستان و به طور خاص شهرستان دورود، بیمارستان هفت تیر است. پروژه‌ای که در شش سال پیش یعنی سال 89 کلنگ آن با سلام و صلوات زده شد، اما... باز... باز از آن بازها...

‌به گزارش‌ ایسنا‌ن، هنوز اسکلتی از آن ساخته نشده بود که مسئولان به اجماع رسیدند لزومی برای ساخت این بیمارستان نیست! اصلا چه اصراری هست که ساخته شود! جانمایی آن که... اصلا شاید می‌خواستند غسال‌خانه بسازند و مدرنش کرده‌اند! چون که در کمال ناباوری باید گفت منظره زیبای آن از میان قبرستان شهر می‌گذرد. یا شاید می‌خواستند توریست درمانی را به شکلی نوین‌تر اجرایی کنند و با ساخت بیمارستان سافاری به جای پارک سافاری جاذبه را صدچندان کنند! و در آخر این بود سرگذشت بیمارستانی که اسکلتش بعد از طی مسیر قبرستان چشم هر بیننده‌ای را به خود مجذوب می‌کند و چون فیلم‌های ترسناک هالیوودی رعب را بر دل‌ها چیره می‌کند. خدا به خیر کند عاقبت ما و این پروژه‌ها را...

قرار است بیمارستان دیگری ‌ساخته شود

ماشالله نعمتی، فرماندار دورود در این خصوص گفت: بیمارستان نیمه کاره دورود یکی از پروژه‌هایی است که به علت جانمایی غلط گذشته، سازمان مدیریت با ادامه کار آن مخالفت کرد.
وی اضافه کرد: در همین راستا زمین دیگری برای ساخت بیمارستان مشخص شده که بیش از 15 هکتار مساحت دارد.
نعمتی ادامه داد: این زمین در ابتدای ورودی شهر قرار داشته و با مالکین آن توافقات اولیه انجام شده است.
فرماندار دورود تصریح کرد: در این پروژه برای زیرساختها با مشکلاتی روبرو هستیم و با جمعیتی که این شهرستان دارد، نبود بیمارستان به معضلی تبدیل شده است.
وی یادآور شد: این پروژه در قالب اقتصاد مقاومتی دیده شده است.


می‌توان با کارشناسی مجدد این طرح را به نحوی به اتمام رساند

دکتر طهماسب نظری، مشاور رئیس علوم پزشکی لرستان نیز گفت: تنها حدود 20 درصد از اعتبارات عمرانی ما دولتی است و اقداماتی که در این حوزه انجام شده جای تقدیر دارد.
وی ادامه داد: در شهرستان دورود پروژه بیمارستانی سال‌های گذشته شروع شده که حال تعطیل شده است.
نظری گفت: می‌توان با کارشناسی مجدد طرح آن را به نحوی به اتمام رساند.
مشاور رئیس علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: جاده این بیمارستان از میان قبرستان می‌گذرد که می‌توان با حصارکشی آن را از این محیط جدا کرد.

عوامل ایجاد بیمارستان دورود باید به دادگاه معرفی شوند

مهندس هوشنگ بازوند، استاندار لرستان در این باره گفت: در رابطه با بیمارستان دورود باید عوامل به دادگاه معرفی شوند چراکه 6 میلیارد تومان بدون کارشناسی هزینه شده است.
وی اضافه کرد: باید پرسید که چطور این کار شروع و حال رها شده است؟ و جالب‌تر اینکه سازمان برنامه‌‎ ریزی در دوره‌های گذشته به آن اعتبار اختصاص داده و حال نمیدهد.
بازوند ادامه داد: تکلیف این پول‌هایی که هزینه شده باید روشن شود و در این میان یک نفر می‌‌بایست پاسخگو باشد.
استاندار لرستان بیان کرد: راه بیمارستان از میان قبرستان عبور می‌کند! در کجا بیمارستان را کنار قبرستان می‌سازند؟ باید به بیمار روحیه داد نه اینکه تا مسیر بیمارستان تنها مرگ و میر و صحنه‌های ناگوار را ببیند.
وی افزود: تنها برای احداث جاده برای این بیمارستان حدود 6، 7 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که غیرکارشناسی بودن آن را کاملا نشان می‌دهد.
‌قرار است‌ طبق تاکید مسئولان بیماران به جز درد بیماری رنج دیگری نباید نداشته باشند و در این راستا تمام سعی خود را به کار بسته‌اند که جای انکار نیست، اما احداث بیمارستان و فضایی که این افراد بهبود یابند، از ملزومات است و در شهرستانی چون دورود این خلأ کاملا حس می‌شود. چرا باید میلیاردها تومان پول بیت‌المال را به نحوی در آب ریخت؟ و نه اینکه همه ما در پیشگاه خداوند در قبال این مردم مسئولیم؟ پس میمانیم و می‌بینیم چه پیش می‌آید.