۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱

جزئیات قتل برادر رهبر کره شمالی

کیم جونگ - نام ، برادر بزرگ ناتنی کیم جونگ - اون ، رهبر کره شمالی در فرودگاه کوالالامپور پایتخت مالزی توسط ماموران مخفی رژیم پیونگ یانگ به قتل رسید.
کد خبر : ۳۴۹۵۸۳
صراط:    کیم جونگ - نام ، برادر بزرگ ناتنی کیم جونگ - اون ، رهبر کره شمالی در فرودگاه کوالالامپور پایتخت مالزی توسط ماموران مخفی رژیم پیونگ یانگ به قتل رسید.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فرانس پرس، رسانه های کره جنوبی روز سه شنبه 14 فوریه خبر دادند که کیم جونگ - نام برادر 45 ساله ناتنی کیم جونگ - اون ، رهبر کره شمالی که از سال 20011 به حالت تبعید غیر رسمی در خارج از این کشور به سر می برد، در فرودگاه کوالالامپور کشته شد.

شبکه تلویزیونی چوسون گزارش داد که کیم جونگ - نام روز دوشنبه در فرودگاه بین المللی کوالالامپور توسط دو زن با سوزن های زهرآلود مسموم شد. 

دو زن با تاکسی از محل گریختند. براساس گزارش دیگری، این دو زن در سرسرای تجاری فرودگاه کوالالامپور با اسپری ماده ای را به صورت کیم جونگ - نام پاشیده و سپس فرار کردند.

یک مسئول پلیس فرودگاه کوالالامپور به فرانس پرس گفت که مردی چهل و اندی سال روز دوشنبه ناگهان در فرودگاه حالش بد شد و به بیمارستان منتقل شد اما در راه جان سپرد. 

این مسئول نام این فرد را نگفت اما منبع نزدیک به نخست وزیر مالزی ساعاتی بعد به شبکه بی بی سی اطلاع داد که این مرد کیم جونگ - نام ، برادر بزرگ ناتنی کیم جونگ - اون ، رهبر کره شمالی بوده است.

شبکه تلویزیونی چوسون به نقل از تعدادی از منابع دولتی کره جنوبی گزارش داد که این دو زن ماموران مخفی رژیم کره شمالی بوده و فراری هستند.

 خبرگزاری یونهاپ نیز به نوبه خود گزارش داد که ماموران مخفی کره شمالی از یک وقفه امنیتی کوتاه که میان محافظان کیم جونگ - نام و ماموران پلیس فرودگاه پیش آمد برای قتل وی استفاده کردند.کیم جونگ - نام حاصل ازدواج کیم جونگ - ایل با سونگ هائه - ریم ، یک بازیگر متولد کره جنوبی بود. 

مادرش سال ها بعد در شهر مسکو درگذشت.وی زمانی به عنوان جانشین بالقوه پدرش کیم جونگ - ایل محسوب می شد. او پس از اینکه در سال 2001 تلاش کرد با یک گذرنامه جعلی به ژاپن برود ، مغضوب پدرش شد.

 او گفته بود که می خواست از پارک تفریحی دیسنی در توکیو دیدن کند.کیم جونگ - نام پس از این ماجرا به حالت تبعید غیر رسمی در جزیره ماکائو چین سکونت داشت ولی می توانست به سفر هم برود.


جزئیات قتل برادر رهبر کره شمالی


جزئیات قتل برادر رهبر کره شمالی