۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵

دستور روحانی درباره مسکن مهر در آستانه انتخابات

کد خبر : ۳۴۹۸۴۶
صراط: قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۲ میلیون واحد مسکن مهر تحویل داده‌شده است، گفت: این پروژه‌ها به دستور رئیس‌جمهوری باید تا پایان کار دولت تکمیل و تحویل داده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد اصغری مهرآبادی در مراسم افتتاح دو هزار و ۱۲۰ واحد مسکن مهر استان گیلان که به صورت نمادین ظهر پنج شنبه در شهرستان لنگرود برگزار شد با اشاره به اینکه دولت در زمینه تکمیل پروژه مسکن مهر و تحویل واحدهای مسکونی به متقاضیان پیگیر است، اظهار کرد: هر دولتی در حوزه مسکن دارای برنامه و سیاستی است.

وی با بیان اینکه بعداز پیروزی انقلاب اسلامی و با تأکید امام خمینی(ره) مبنی بر تأمین مسکن برای نیازمندان و محرومان گام های خوبی برداشته شده است، افزود: بعداز پیروزی انقلاب و تا قبل از اجرای پروژه مسکن مهر یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته و تحویل داده شده بود.

اصغری مهرآبادی ادامه داد:  یک هزار میلیارد تومان از محل اسناد خزانه برای تکمیل پروژه مسکن مهر در نظر گرفته شده بود که متاسفانه تاکنون حتی یک ریال هم محقق نشده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: طی فعالیت دولت نهم و دهم ۶۹۰ هزار واحد مسکن مهر ساخته و تحویل متقاضیان شد.

وی این میزان را در دولت یازدهم و طی ۴۲ ماه ۸۴۰ هزار واحد مسکونی عنوان و خاطرنشان کرد: یک هزار میلیارد تومان نیز از محل اسناد خزانه برای تکمیل پروژه مسکن مهر در نظر گرفته شده بود که متاسفانه تاکنون حتی یک ریال هم محقق نشده است.

مهرآبادی در ادامه تصریح کرد: در سه سال فعالیت دولت یازدهم بیش از ۵۳ درصد از اسناد اعیانی و ۶۳ درصد فروش اقساطی محقق شده است.

وی با اشاره به ۱۲ هزار میلیارد تومان مطالبات در حوزه مسکن مهر، تصریح کرد: انتظار می رود این مطالبات از سوی بانک مسکن پرداخت شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی انتقادات بسیاری به بخش های مختلف مسکن مهر داشته ولی به رغم وجود همه این انتقادات همیشه پیگیر حل مسائل و مشکلات این پروژه بوده است.

وی با بیان اینکه دو میلیون واحد مسکن مهر به متقاضیان در کشور تحویل داده شده است، گفت: ۵۵ درصد واحدهای تحویل داده شده در طی روی کارآمدن این دولت بوده و مابقی آن نیز به دستور ریاست جمهوری باید تاپایان کار دولت تکمیل و تحویل داده شود.

برچسب ها: صراط مسکن مهر