۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰

نصرالله: قدرت آن را داریم که شهرهای دورتر از حیفا را هم بزنیم

کد خبر : ۳۴۹۸۵۹
صراط: دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان دقایقی پیش سخنرانی خود به مناسبت گرامی‌داشت شهدای فرمانده را آغاز کرد.

به گزارش فارس، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان به مناسبت جشنواره گرامی داشت «فرماندهان شهید» سخنرانی کرد.

به گزارش شبکه المنار این مراسم در شهرک «النبی شیث» در منطقه البقاع هم‌اکنون برگزار می‌شود.

وی در ابتدای سخنرانی خود ایام سوگواری فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را به تمامی مسلمانان و شیعیان تسلیت گفت.

سید حسن نصرالله به رهبران انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب، مسئولان و مردم جمهوری اسلامی ایران به خاطر حمایت از محور مقاومت و مظلومان دورود فرستاد و قدردانی کرد.

وی در مورد اهمیت برگزاری این مراسم، اظهار داشت: با وجود گذشت چندین سال از شهادت شهدایی چون شیخ راغب، شیخ عباس و شیخ عماد ما با آن‌ها دوباره پیمان می‌بندیم و نسل‌های حالی باید همانند این شهدا باشد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان ادامه داد، همه باید بدانند که چهره واقعی حز‌ب‌الله همان چهره واقعی مقاومت اسلامی در لبنان است.

وی به تحلیل‌های صهیونیستی در ماه‌های گذاشته اشاره کرد و بیان داشت که رژیم صهیونیستی قصد دارد به مردم لبنان فشار وارد کند.

سید حسن نصرالله ادامه داد، رژیم صهیونیستی سال جاری، حزب‌الله را اولین تهدید و ایران را دومین تهدید علیه خود معرفی کرده است.

وی از همه مردم لبنان خواست که به دقت تحرکات رژیم صهیونیستی را زیر نظر بگیرند؛ چرا که حمایت برخی کشورهای عربی از این رژیم در جنگ سال 2006 علیه مقاومت کماکان وجود دارد.

دبیر کل حزب‌الله به اظهارت اخیر ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: اگر ترامپ نتانیاهو را به جنگ علیه ما تشویق و تحریک کند، هرگز از این اقدام او نخواهیم ترسید؛ چرا که ما فرزندان مقاومت را داریم.

وی به نگرانی رژیم صهیونیستی از ذخایر آمونیاک خود در شهر حیفا اشاره کرد و گفت که این رژیم قصد دارد این ذخایر را به جای دیگری منتقل کند، با این حال حزب‌الله قدرتی دارد که شهرهای دورتر از حیفا را هدف قرار دهد.

سید حسن نصر الله با بیان اینکه حزب‌الله تهدید را به فرصت تبدیل می‌کند، اظهار داشت برخی بر این باورند که انتقال آمونیاک از حیفا نشان می‌دهد که جنگ نزدیک است، ولی من معتقدم که این نشان دهنده باور رژیم صهیونیستی از توانایی مقاومت است.

وی به جنگ در سوریه نیز اشاره کرد و تصریح کرد که حملات هوایی به تنهایی پیروزی ساز نیست، اگر ارتش سوریه و متحدان آن نبود که در میدان نبرد در حال جنگ‌اند، پیشرفته ترین سلاح‌های هوایی نمی‌توانست به جنگ فیصله دهد.

سید حسن نصر الله به اقدامات صهیونیست‌ها از جمله منع پخش اذان در قدس و الحاق اراضی فلسطینی به مناطق اشغالی و انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس اشاره کرد و تأکید کرد که بعد از اظهارات ترامپ و نتانیاهو، طرح گفت‌وگو بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها تمام شده تلقی شد؛ چرا که صهیونیست‌ها هرگز به وجود یک دولت فلسطینی اعتقاد ندارند.

وی ادامه داد، نقشه اسرائیلی‌ها این است که غزه را به فلسطینی‌ها بدهند و بقیه فلسطین در دست آن‌ها باشد.

دبیر کل حزب‌الله به رژیم صهیونیستی هشدار داد که هر گونه انجام اقدامات احمقانه علیه لبنان را با اقدامات غافلگیرانه پاسخ خواهند داد.

وی افزود، به نظر می‌رسد سخنرانی میشل عون در اتحادیه عرب در قبال آرمان فلسطین و مقدسات اسلامی برخی عرب‌ها را ناراحت کرده است؛ برای اینکه آن‌ها به دنبال عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی بوده و هستند.

دبیر کل جنبش حزب‌الله به شهدای این حزب مانند شیخ عباس، شیخ راغب و حاج عماد اشاره کرد و گفت که این شهدا بیش از آنکه لبنانی باشند، فلسطینی بودند و از آرمان فلسطین دفاع کردند.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر نقاب از چهره برخی از کسانی که مدعی حمایت از آرمان فلسطین بودند، برداشته شده، از فلسطین‌ها خواست که در برابر رژیم صهیونیستی تسلیم نشده و به مقاومت خود و اعتماد به نفسشان ادامه دهند.

سید حسن نصرالله همچنین گفت که بحرین امروز دیگر کشور مستقلی نبوده و عربستان آن را اشغال کرده و مطالبات آن‌ها را با سرکوب پاسخ داده است.

مردم بحرین از چندین ماه گذشته از رهبر خود، شیخ عیسی قاسم حمایت کرده‌اند.

پادشاه بحرین باید تعدادی روان پزشک و کارشناس دعوت کرده تا به او بگویند که معنای این حرف مادر شهیدی که گفته «ما رأیت إلا جمیلا» چیست.

تنها راه نجات بحرین این است که به خواسته‌های مردم مظلوم گوش فرا دهند.

 امارات بخشی از حمله آمریکایی-سعودی علیه یمن بوده و این مسئله نشان می‌دهد که اسرائیل با این کشور در حمله به یمن شریک است.

 شرایط در یمن بحرانی‌ است و همانطور که سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشر می‌گویند، قحطی مردم این کشور را تهدید می‌کند و هر روز قربانی می‌گیرد.

 متجاوزان تنها به محاصره و بمباران مناطق مسکونی یمن اکتفا نکرده، بلکه مزدورهایی را از مناطق مختلف به این کشور اعزام کرده‌اند.

 مردم یمن در برابر تجاوزهای دشمنان می‌گویند «هیهات منا الذله». هر ملتی که این را بگوید، خونش بر شمشیر دشمنانش پیروز خواهد شد.

 در یمن هر روز ده‌ها نفر کشته می‌شود فقط به این دلیل که در عربستان سعودی فردی است که می‌خواهد آبروی خود را به گونه حفظ کند که در آینده بتواند پادشاه شود.

 داعش نقشه شوم آمریکا بوده ولی روش و ایدئولوژی آن سعودی است و از سوی عربستان حمایت مالی می‌شود و هدف از ایجاد این گروه، نابودی سوریه، عراق و لبنان است.

مقامات آمریکایی بارها گفته‌اند که داعش ساخته آمریکایی‌ها و سعودی‌هاست و این نکته را بارها مقامات ترکیه‌ای گفته‌اند.

دبیر کل حزب‌الله در پایان بیان داشت که ما مسیر شهدا را ادامه خواهیم داد و به وصیت آن‌ها عمل خواهیم کرد.
برچسب ها: صراط نصرالله