۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
فتنه‌گران عددی نیستند که مردم با آن‌ها آشتی کنند

علم‌الهدی: کسی که عمله فتنه بوده می‌گوید آشتی ملی

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: مردم از بی‌توجهی مسئولان به بحران‌های خود گله‌مند هستند.
کد خبر : ۳۴۹۹۲۸
صراط: نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: مردم از بی‌توجهی مسئولان به بحران‌های خود گله‌مند هستند.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه مشهد اظهار داشت: در هفته‌های گذشته بحثی را درباره خدادوستی مطرح کردیم، اصولاً دوستی هر موجود یک جریان غیرارادی مربوط به درون انسان است و انسان با اراده خود نمی‌تواند کسی را دوست داشته باشد، البته آن چیزی که اراده در آن دخالت دارد، مسئله ترتیب اثر دادن به محبت و دوستی است.

وی ادامه داد: اینجا سئوالی پیش می‌آید و آن اینکه اگر دوست داشتن امری ارادی نیست، چرا در برخی از آیات، نفی می‌شویم از دوست داشتن کفار و دشمنان خدا و اگر دوست داشتن خارج از اراده است، چرا خداوند ما را از دوست داشتن دشمنان خدا نهی می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی بیان کرد: این نهی پروردگار نهی از دوست داشتن نیست نهی از دوست گرفتن است، یعنی کسانی که دشمن خدا هستند دوست نپنداریم و فکر نکنیم با ما دوست هستند.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: اینکه چگونه خدا را دوست داشته باشیم سئوالی است که در کانون وجود جوانان متدین ما وجود دارد، جوان‌های ما می‌دانند که دوران جوانی دوران شور و احساسات است آن‌ها می‌دانند که با هر کسی که احساس دوستی دارند، این احساس یک مبدأ دارد و باید گفت اگر احساس ما در استخدام خدا درآمد، دیگر فرمانداری و اطاعت از خدا یک موضوع طبیعی می‌شود.

وی بیان کرد: خدادوستی کار دل بوده و یک چیز ارادی و تلقینی نیست و باید دید چه طور عشق خدا را درون دل جای بدهیم با اینکه خداگرایی در فطرت ما هست اگر آن را توسعه دهیم گرایش به خدا تبدیل به عشق به خدا می‌شود و باید گفت اگر آدم در جریانی قرار بگیرد که ظرف عشق در دل با چیزی به غیر از خدا پر شود از دوستی خدا دور می‌شویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی ادامه داد: عامل دوم این است که در درون دل انسان چیزی به وجود بیاید که آفت بندگی و اطاعت خدا است و این هم نمی‌گذارد که خداگرایی را تقویت کند و خداگرایی فطری مبدل به عشق و محبت خدا شود. در واقع محبت خداوند واجب بر کسی است که در جریان‌های سیاسی و جناحی به خاطر خدا و محبت به خدا وارد می‎‌شود. اگر در زندگی‌ات به جایی رسیدی که به مردم محتاج بشوی به تو توهین می‌کنند و مشکلت را حل نمی‌کنند تا زبانت را باز و دستت را دراز کنی.

وی با بیان اینکه جریان‌ها و برنامه‌هایی در جامعه ما می‌گذرد و گاهی از اوقات تکرار این جریان‌ها و برنامه‌ها سبب می‌شود که برای ما طبیعی جلوه کند، خاطرنشان کرد: مسئله راهپیمایی 22 بهمن از همین جریان‌ها است که هرساله در میان مردم ما اجرا می‌شود و سال به سال در حال توسعه و گسترش است. برخی از کارشناسان اجتماعی و گزارشگران داخلی و خارجی مسئله 22 بهمن امسال را امسال 70 درصد قوی‌تر از سال گذشته ارزیابی کرده‌اند.

آیت‌الله علم‎الهدی بیان کرد: اینکه ما می‌بینیم مقام معظم رهبری می‌گویند مردم از تبعیض، از کم‌کاری و پیشرفت‌نکردن کار و بی‌محبتی به مشکلات آنها گله‌مند هستند و ‌اینکه امسال سال اقدام و عمل بوده و یک ماه بیشتر به سال باقی نمانده و مسئولان باید بیایند و گزارش دهند تا چه اندازه ما به دورن به خودمان وابسته شدیم.

وی خاطرنشان کرد: قبلاً بخش زیادی از فناوری‌های ما در بخش نفت توسط خودمان اداره می‌شد اما حالا توسط خارجی‌ها این اقدامات انجام می‌شود همه مردم از معیشت و بیکاری گله دارند و از اینکه روز به روز اجناس گران‌تر می‌شوند، گله دارند اما در عین حال با همه گله‌مندی باز هم به انقلاب پایبند هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی تأکید کرد: مردم روز به روز دلبستگی‌شان به این انقلاب بیشتر می‌شود و باید گفت این مردم، دین و اسلام را در این انقلاب دیده‌اند. این مردم دلداده پیامبر هستند؛ مردم ممکن است در سلایق سیاسی با هم اختلاف داشته باشند اما مردم دین‌شان را می‌خواهند و آن چیزی که همه مردم را به هم پیوست داده دین آن‌هاست.

وی ادامه داد: اینکه کسی که عمله فتنه 88 بوده می‌گوید آشتی ملی معنایی ندارد؛ مگر مردم با هم قهر هستند؟ یک جریانی که بازنده انتخابات در سال 88 بود با اردوکشی خیابانی و با فعالیت‌های سیاسی که پشت آن اوباما و اسرائیل و غرب بودند، مشکلات زیادی را ایجاد کردند و البته مردم با این‌ها قهر هستند و از آن‌ها متنفر هستند و در 9 دی با حرکت‌های میلیونی نفرت و انزجارشان را از آنها اعلام کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی تأکید کرد: مردم 8 ماه با این افراد صبوری کردند و باید گفت که این‌ها عددی نیستند که مردم با آن‌ها آشتی کنند. اینها یک قطره در اقیانوس مردم بوده و از مردم جدا هستند چراکه در راهپیمایی 22 بهمن سال 88 که شرکت نداشتند و روز راهپیمایی خود را 25 بهمن اعلام کردند و نشان دادند از مردم بریده‌اند.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: مشکل ما این است که جریان‌های سیاسی فکر می‌کنند اگر چند کف و هورا‌زن دور خودشان داشته باشند، این افراد مردم هستند اما مردم در واقع با انقلاب هستند و این انقلاب یک محور بیشتر ندارد و آن دین است و دین در این نظام تنها یک مظهر دارد و آن هم ولایت‌فقیه و مقام معظم رهبری است. چون ملاک کشور دینی‌بودن نظام ولایت‌فقیه است اگر تنفیض مقام معظم رهبری نباشد یک رئیس‌جمهور‌ باز ‌حکومتش مشروعیت ندارد.

وی تأکید کرد: جریان‌هایی که هر انتخاباتی نزدیک می‌شود با همه توان برای قدرت‌طلبی می‌آیند باید بدانند اگر با زاویه داشتن با رهبری بخواهند وارد میدان شوند، مردم مشت به دهان‌شان می‌زنند. مردم ممکن است که برای حفظ نظام به کسی رأی بدهند اما اگر بدانند که آن فرد جایی با رهبری زاویه گرفته، خودشان اعلام برائت کرده و 9 دی نشان داد بخش زیادی از افرادی که به برخی از سران فتنه رأی داده بودند، اعلام برائت کردند چراکه مردم دین می‌خواهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی بیان کرد: اینکه چند نفر در جریان‌های سکولار و لائیک دور هم نشسته و در چند حلقه با هم حرف بزنند و بیعت کنند این‌ها خیالات افسانه‌ای بوده و 38 سال عمر انقلابی مردم نشان داده که مردم فساد و زاویه با رهبری را می‌شناسند و گول دروغ را نمی‌خورند و سفره دین با ترویج فحشا و فاسد از میان مردم جمع‌شدنی نیست.
برچسب ها: صراط آشتی ملی فتنه