۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵

باران مسیر دروازه قرآن را بست/ احتمال تخلیه منازل شیراز

کد خبر : ۳۴۹۹۳۷
صراط: به سبب استمرار بارش نزولات جوی و آب‌گرفتگی برخی معابر مسدود شده و احتمال تخلیه برخی منازل شهری وجود دارد.

به گزارش فارس، بنابر اطلاعیه مدیریت بحران فارس و شهرداری شیراز و پلیس راهور، در حال حاضر اتوبوس‌های سازمان حمل مسافر شهرداری شیراز به‌منظور اعزام اتوبوس به برخی مناطق شهرداری و کمک به تخلیه احتمالی منازل شهروندان در حالت آماده‌باش هستند.

همچنین در حال حاضر ورودی دروازه قرآن مسدود و مسیر جایگزین، مسیر جوادیه به کمربندی اعلام‌ شده است.

با شدت بارش باران و جاری شدن سیلاب در رودخانه خشک و ورود سیلاب به کنارگذرها، در راستای حفظ جان شهروندان تمام ورودی‌های این منطقه بسته شد.

همچنین بنابر اعلام مدیریت بحران فارس، متأسفانه یک موتورسوار به دلیل عدم توجه به مباحث ایمنی و وارد شدن به مسیر سیلاب در منطقه قصرقمشه جان خود را از دست داد.

مسؤولان شهری و بحران تأکید دارند مردم شیراز تحت هیچ شرایطی در کنار رودخانه و پل‌ها حضور نیابند و با وسیله نقلیه یا پیاده در مسیر آب قرار نگیرند.

پلیس‌راه شمال استان نیز اعلام کرده محور شیراز به اصفهان محدوده زیباشهر و اکبرآباد آب‌گرفتگی شدید دارد و آب‌گرفتگی و بارش باران و برف شدید در محورهای خرم بید، اقلید و سپیدان گزارش‌ شده است.

کمک‌رسانی، باز کردن مسیرها و ارسال اقلام امدادی توسط هلال احمر و راهداری به روستاهای فسا، نی ریز، استهبان، مهر، جهرم و داراب ادامه دارد.

در حال حاضر جز برخی مشکلات مقطعی و محدود، وضعیت گاز و برق در استان فارس نسبتا پایدار است و همچنین به جز سد محمدآباد هیچ سد دیگری مشکل خاصی در زمینه گذر آب از تاج سد ندارد.

متولیان و مسؤولان مدیریت بحران خواستار آن شده‌اند شهروندان از سفرهای غیرضروری درون و برون‌شهری بپرهیزند.
برچسب ها: صراط شیراز خانه
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز