۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶

علت شکست یزدانی برابر کشتی‌گیر آمریکایی

کد خبر : ۳۴۹۹۷۱
صراط: مسئول کمیته پزشکی فدراسیون کشتی پس از باخت حسن یزدانی در مرحله فینال برابر کشتی‌گیر آمریکایی گفت: حسن یزدانی به دلیل سرماخوردگی شدید و مصرف آنتی‌بیوتیک دچار ضعف شدید بدنی بود و همین مسئله سبب باخت او برابر کشتی‌گیر آمریکایی شد.

دکتر تورج ملک‌محمدی در گفت‌و گو با ایسنا افزود: حسن یزدانی کشتی‌گیر وزن 86 کیلوگرم و قهرمان المپیک ریو به دلیل اینکه از ابتدای هفته و قبل از اعزام به رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد دچار سرماخوردگی و عفونت شدید بدنی شده بود که با مشاوره چند نفر از متخصصان عفونی تصمیم گرفتیم که برای بهبود وضعیت جسمانی او آنتی‌بیوتیک به یزدانی تزریق کند تا بتواند در رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد حضور داشته باشد.

وی گفت: حسن یزدانی با وجود اینکه از نظر قوای بدنی به خاطر سرماخوردگی دچار ضعف شدید بدنی بود اما با غیرت و شجاعت توانست در رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد رقابت‌های خوبی را به نمایش بگذارد و تا آخرین لحظه در برابر سایر کشتی‌گیران به خوبی جنگید اما متأسفانه در مرحله فینال به خاطر ضعف بدنی نتوانست در برابر کشتی‌گیر آمریکایی پیروز میدان باشد. به هر صورت این مسئله هیچ‌چیزی از ارزش‌های این قهرمان کشورمان کم نمی‌کند.

ملک‌محمدی در پایان پیرامون این پرسش که آیا رقابت او در یک وزن بالاتر باعث شکست او در برابر حریف آمریکایی‌ او شد افزود: یزدانی تنها به خاطر سرماخوردگی شدید و ضعف بدنی نتوانست در برابر کشتی‌گیر آمریکایی رقابت خوبی را به نمایش بگذارد و این‌طور نیست که وی در یک وزن بالاتر در این رقابت‌ها حضور پیدا کرد نتوانست عملکرد قابل توجهی را از خود به نمایش بگذارد. بدون شک این کشتی‌گیر در آینده و در سایر رقابت‌ها در همین وزن می‌تواند بار دیگر قهرمانی خود را ثابت کند. بنابراین شکست او در برابر حریف آمریکایی هیچ‌چیزی از ارزش‌های این کشتی‌گیر را کم نمی‌کند.