۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵

آخرین وضعیت همکاری فدراسیون و کی‌روش

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای زیر نظر گرفتن برخی لژیونرهای اروپایی کشورمان هفته گذشته تهران را ترک کرد.
کد خبر : ۳۵۰۰۳۴
صراط: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای زیر نظر گرفتن برخی لژیونرهای اروپایی کشورمان هفته گذشته تهران را ترک کرد.

به گزارش فارس، موضوع ادامه همکاری کارلوس کی‌روش و تیم ملی فوتبال و البته نحوه این همکاری همچنان مورد بحث و ابهام قرار دارد و روز به روز با توجه به نزدیک شدن به رقابت‌های دور برگشت مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه در منطقه آسیا به نگرانی‌های فوتبالدوستان ایرانی افزوده می‌شود.

کی‌روش بعد از اینکه بر سر برگزاری اردوی تیم ملی در امارات با همتای خود در باشگاه پرسپولیس با مشکل مواجه شد، رویه خود برای آماده‌سازی ملی‌پوشان را تغییر داده و همچنان اصرار دارد فقط طی روزهای فیفا اردوها را برگزار کند.

سرمربی پرتغالی بعد از بازگشت از امارات حدود دو هفته‌ای در تهران بود و چندین جلسه را نیز با مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال برگزار کرد، هرچند که به نظر نمی‌رسد طرفین بر سر نحوه آماده‌سازی تیم ملی برای برگزاری دیدار با قطر و چین که عید نوروز 96 برگزار می‌شود، به توافقاتی رسیده باشند.

در همین بین حتی صحبت‌هایی نیز از قطع همکاری کی‌روش با تیم ملی نیز شنیده شد و حتی برخی نیز پا را فراتر نهاده و زمان پایان این ارتباط را هم مشخص کردند. با این حال سرمربی پرتغالی بعد از جلسات پیاپی با مسئولان فدراسیون این بار تهران را به مقصد کشورش ترک کرد تا طی آن در چند روزی که در اروپا حضور دارد عملکرد لژیونرهای ایرانی را زیر نظر بگیرد؛ سفری که به ظاهر مرخصی بود اما برخی مسئولان بلند پایه فدراسیون اعتقاد دارند این بار کی‌روش برای امور کاری در ارتباط با تیم ملی راهی قاره سبز شده است.

عکسی که کی‌روش در فضای مجازی منتشر کرده و به نظر می‌رسد این مربی برای تماشای دیدار یاران جهانبخش در ورزشگاه حضور دارد (لحظه گلزنی بازیکن ایرانی به لیون)
 
کی‌روش در اولین گام پنجشنبه گذشته راهی هلند شد تا رقابت یاران جهانبخش در لیگ اروپا را زیر نظر بگیرد. این دیدار با شکست سنگین آلکمار مقابل لیون همراه شد، اما تک گل اروپایی علیرضا مقابل دیدگان سرمربی تیم ملی که در جایگاه ویژه نشسته بود به ثمر رسید. در ادامه کی‌روش با جهانبخش ملاقات کرده و بازی این بازیکن جوان ایرانی نیز مورد تحسین مرد پرتغالی قرار گرفت.

کی‌روش فعلا در هلند حضور دارد و این امکان وجود دارد که وی امشب نیز در ورزشگاه حاضر شده و عملکرد یاران قوچان‌نژاد مقابل هیرنوین را نیز از نزدیک تماشا کند.

از سوی دیگر سرمربی پرتغالی در حالی این روزها خارج از ایران به سر می‌برد که فقط 33 روز دیگر تا دیدار با قطر فرصت باقی مانده و هنوز برنامه‌های این تیم برای آماده‌سازی این دیدار و همچنین بازی با چین مشخص نیست و حتی بعد از خبر قطع همکاری دستیاران ایرانی کی‌روش با تیم ملی، این موضوع نیز همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار داشته و مشخص نیست این ماجرا نیز در حساس‌ترین برهه زمانی چه سرنوشتی خواهد داشت!

از راهروهای فدراسیون فوتبال در این خصوص خبر می‌رسد که قرار است طی هفته جاری جلسه‌ای بین اعضای دپارتمان تیم‌ ملی و مسئولان اجرایی این تیم با مدیران ارشد فدراسیون فوتبال برگزار شود تا برخی تصمیمات در رابطه با برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی فوتبال در شب عید گرفته شود.

 

اگر چه کی‌روش معتقد است باید فقط طی روزهای فیفا و این بار در غیاب بازیکنان پرسپولیس به کار ادامه داد، اما اگر تاج موافقت کی‌روش را جلب کرده باشد و چنانچه ذهنیت‌های منفی و کدورت‌ها از ذهن این مربی کنار رفته باشد، این جلسه در راستای تعامل دوباره با باشگاه‌ها و تدوین برنامه‌های اردوی شب عید برای تیم ملی برگزار می‌شود تا حدود یک ماه به آغاز در برگشت مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه در منطقه آسیا، فدراسیون فوتبال عیدی خود را این چنین به تیم ملی و فوتبالدوستان داده باشد.

اگر به کی‌روش باشد تیم ملی باید در تاریخ 30 اسفند امسال کار خود را برای دیدار با قطر آغاز کند که این چنین برنامه اولیه او نیز هرگز اجرا نخواهد شد، اما در صورتی که فدراسیون فوتبال بخواهد دوباره برنامه‌های قبلی تیم ملی که به باشگاه‌ها نیز همین برنامه ابلاغ شده بود را اجرا کند، از 22 اسفند اردوی آماده‌سازی تیم ملی در یکی از دو کشور امارات یا ارمنستان آغاز خواهد شد.

در هر صورت باید صبر کرد تا مشخص شود سرنوشت ادامه همکاری کی‌روش با تیم ملی و همچنین برنامه‌های آماده‌سازی تیم تحت هدایت او که در آستانه صعود به دومین جام جهانی پیاپی قرار دارد به کجا خواهد انجامید.