۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶

توضیح لاریجانی درباره تاخیر در استیضاح وزیر راه

نماینده مردم خمینی شهر خواستار پاسخگویی رئیس مجلس درخصوص تاخیر در دستور قرار گرفتن طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی شد و لاریجانی نیز این سخنان را قضاوت زودهنگام دانست و متذکر شد: هیچ لابی برای تاخیر در استیضاح وزیر راه وشهرسازی در مجلس انجام نشده است.
کد خبر : ۳۵۰۱۶۳
صراط: نماینده مردم خمینی شهر خواستار پاسخگویی رئیس مجلس درخصوص تاخیر در دستور قرار گرفتن طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی شد و لاریجانی نیز این سخنان را قضاوت زودهنگام دانست و متذکر شد: هیچ لابی برای تاخیر در استیضاح وزیر راه وشهرسازی در مجلس انجام نشده است.

به گزارش ایسنا، محمد جواد ابطحی با استناد به ماده ۲۲۳ در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی گفت: استیضاح بعد از سانحه قطار سمنان مطرح شد، اما در هیات رئیسه باقی ماند. به مردم بگویید چقدر طول کشید استیضاح وزیر راه در مجلس به جریان بیفتد، آیا این مساله خلاف آئین نامه نیست؟

وی ادامه داد: رسیدگی به برنامه ششم توسعه انجام شد و زمان از نمایندگان برای طرح استیضاح گرفته شد. اگر استیضاح بعد از سانحه قطار سمنان به جریان افتاده بود، استیضاح کنندگان فرصت بیشتری برای طرح مباحث خود داشتند.

ابطحی مدعی شد استیضاح‌های بعدی نیز در مجلس به این شکل دنبال خواهد شد، در حالی که قبلا لابی‌گری در هیات رئیسه انجام نمی‌گرفت، رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به این ادعای نماینده اصولگرای مجلس گفت: شما زود قضاوت کردید. در هیات رئیسه لابی برای تاخیر در استیضاح وزیر راه و شهرسازی انجام نگرفت.

لاریجانی ادامه داد: همانطور که خود شاهد بودید شش هفته از صبح تا شب برای بررسی لایحه برنامه ششم توسعه جلسه داشتیم. از همان ابتدای مطرح شدن، استیضاح را به کمیسیون تخصصی ارجاع دادیم، اما وقتی برای مطرح شدن آن به دلیل در دستور بودن لایحه برنامه ششم توسعه وجود نداشت.

وی ادامه داد: اما با پایان دادن رسیدگی مجلس به این لایحه استیضاح وزیر در دستور کار کمیسیون مربوطه قرار گرفت.