۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴

۱۵ روستای دیگر موصل آزاد شد

نیروهای عراقی از آغاز عملیات آزادسازی کرانه راست شهر موصل تاکنون موفق شدند ۱۵ روستا را از کنترل گروه تروریستی داعش خارج کنند.
کد خبر : ۳۵۰۳۳۸
نیروهای عراقی از آغاز عملیات آزادسازی کرانه راست شهر موصل تاکنون موفق شدند ۱۵ روستا را از کنترل گروه تروریستی داعش خارج کنند.

به گزارش تسنیم، حیدر العبادی نخست وزیر عراق صبح روز یکشنبه آغاز عملیات آزادسازی کرانه راست شهر موصل را اعلام کرد.

یک مسئول نظامی عراقی به شبکه تلویزیونی "بی.بی.سی"، گفت: نیروهای عراقی 15 روزستا را از آغاز عملیات از دست گروه تروریستی داعش خارج کردند.

در این عملیات هزاران نفر از نیروهای مشترک عراقی با پشتیبانی بالگردهای نظامی و واحدهای توپخانه شرکت دارند.

سرلشکر ستاد عبدالامیر رشید یارالله فرمانده عملیات "نینوا ما می آییم" گفت: نیروهای الحشد الشعبی در پیشروی در کرانه راست شهر موصل شرکت دارند و روز یکشنبه 15 روستا بازپس گرفته شد.

خبرنگار "بی.بی.سی" که نیروهای عراقی را همراهی می کند گفت که سلاح ها و مهمات برجای مانده از عناصر مسلح و یک خودروی بمبگذاری شده مخفی شده در یک ساختمان را مشاهده کرده است.

وی افزود: عناصر مسلح در برابر نیروهای عراقی از خودروهای بمبگذاری شده استفاده می کنند. آنها همچنین از پهپاد برای ریختن مواد منفجره استفاده می کنند.

عباس الجبوری فرمانده نیروهای واکنش سریع وزارت کشور عراق گفت: این نیروها به فرماندهی یگان های پلیس فدرال روستاهای واقع در جنوب موصل را آزاد کردند که این نیروها را در فاصله‌ای اندک از فرودگاه موصل قرار می دهد.
برچسب ها: روستا موصل صراط
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز