۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳

اردوغان: ترکیه بار دیگر متولد می‌شود

رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی با اشاره به برگزاری همه پرسی قانون اساسی جدید جهت تاسیس نظام ریاستی اظهار داشت ان شاء‌الله 16 آوریل روز تولدی دوباره برای کشورمان خواهد بود.
کد خبر : ۳۵۰۳۸۰
صراط: رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی با اشاره به برگزاری همه پرسی قانون اساسی جدید جهت تاسیس نظام ریاستی اظهار داشت ان شاء‌الله 16 آوریل روز تولدی دوباره برای کشورمان خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین به  نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در مراسم افتتاحیه چندین پروژه عمرانی در استان غازی عنتب در جمع مردم این شهر اظهار داشت: با برگزاری همه پرسی قانون اساسی جدید نظام ریاستی را پایه‌گذاری خواهیم کرد. ان شاء‌الله 16 آوریل روز تولد دوباره کشورمان خواهد بود.

وی در ادامه گفت: مخالفان اصلاح قانون اساسی کشور و انتقال به نظام ریاستی، متاسفانه برداشت اشتباه دارند یا دروغ می‌گویند.

ترکیه در این مرحله حساس به یک اداره قوی نیاز دارد. برای غلبه بر تروریسم، پیروزی در منطقه و دستیابی اهداف 2023 به اصلاح قانونی اساسی نیاز داریم.

وگرنه راه برای جوانان کشورمان جهت رسیدن به اهداف درازمدت خود در سالهای 2053 و 2071 بسته می‌شود.
وی ادامه داد: این رفراندوم باعث احیای کشور خواهد شد. زمانی که نتایج رفراندوم مشخص شود این نتایج برای کسانی که به ما اعتماد نکرده‌ و ما را باور ندارند "شرم‌آور" خواهد بود.

اردوغان بار دیگر با انتقاد از احزاب اپوزیسیون گفت:  آنها اعلام می‌کنند که پارلمان ترکیه سرکوب خواهد شد. این در حالی است که با اصلاحات قانون اساسی پارلمان کشور قدرتمندتر می‌شود. کسی نمی‌تواند جلوی تغییرات را بگیرد.

وی با اشاره به حمله تروریستی اخیر در جنوب ترکیه اعلام کرد: کشور نیازمند حکومتی قدرتمند است تا بتواند از این دوران شکننده به راحتی بگذرد. ما باید سیستم را در راستای مبارزات خود علیه تروریسم تغییر دهیم تا در این مبارزه به موفقیت دست یافته و به اهداف ۲۰۲۳ خود دست یابیم.
اگر توافق و شرایط برای همکاری با آمریکا و ائتلاف فراهم شود در این صورت ما رقه را به طور کامل از داعش پاکسازی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ارتش ترکیه به همراه نیروهای ارتش آزاد سوریه تحت حمایت آنکارا عملیات موفقیت آمیزی در شهر الباب در شمال سوریه داشته و اکنون رقه هدف بعدی است.