۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱

یک ایرانی در جمع ۱۰۰ خلبان برتر پاراگلایدر +تصاویر

یک ایرانی به عنوان ۱۰۰ خلبان برتر پاراگلایدر و پاراموتور دنیا مدال جهانی فرود «دقت روی دریاچه یخ» زیر دمای منفی ۲۲ درجه را کسب کرد.
کد خبر : ۳۵۰۴۹۶
صراط: یک ایرانی به عنوان ۱۰۰ خلبان برتر پاراگلایدر و پاراموتور دنیا مدال جهانی فرود «دقت روی دریاچه یخ» زیر دمای منفی ۲۲ درجه را کسب کرد.

به گزارش تسنیم، علیرضا عمیدی که در مسابقات فرود دقت (هدف زنی) با پاراگلایدر در کشور لیتوانی شرکت کرده بود، بعد از 10 مرحله پرواز در شرایط سخت و سرد در دمای منفی 18 تا 22 درجه توانست مقام پنجم را در رده انفرادی و مقام سوم جهانی را در رده تیمی کسب و مدال برنز به گردن خود بیاویزد.

یک ایرانی در جمع ۱۰۰ خلبان برتر پاراگلایدر +تصاویر

این ورزشکار ایرانی که با حمایت سازمان منظقه آزاد قشم در این رقابت ها شرکت کرده بود، سهمیه شرکت در مسابقات جهانی دسته اول FAI CAT 1 کلاسیک پاراموتور سال 2017 و مسابقات جهانی دسته اول FAI - CAT 1 پاراگلایدر سال 2017 را نیز از آن خود کرد. لازم به ذکر است طی مذاکرات انجام شده فدراسین ورزش‌های جهانی FAI مبنی بر اجرای مسابقات پاراگلایدر و چتربازی در رشته فرود دقت در المپیک نیز شرکت داده شود که این موضوع مهم در هیئت المپیک در حال بررسی است.

یک ایرانی در جمع ۱۰۰ خلبان برتر پاراگلایدر +تصاویر

گفتنی است علیرضا عمیدی نخستین و تنها ایرانی است که در مسابقات جهانی FAI دارای چندین مدال طلا، نقره، برنز است و همچنین تنها ایرانی است که حکم رسمی و داوری در مسابقات بین االملی آمریکا و چندین مسابقه FAI را دارد و در برترین و بزرگترین تیم‌های جهانی به رقابت می‌پردازد. همچنین وی در لیست فدراسیون جهانی FAI جزو 100 خلبان برتر پاراگلایدر و پاراموتور دنیا به حساب می‌آید.