۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴

انتشار کتابی با 197 عکس از 82 رقیب روحانی

کد خبر : ۳۵۰۵۶۸
صراط: کتاب عکس «من رییس‌جمهور ایرانم» با موضوع ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران شامل عکس‌های «امیر نریمانی‌» به زودی منتشر خواهد شد.

به گزارش فارس، کتاب عکس «من رییس‌جمهور ایرانم» با موضوع ثبت نام کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران که توسط «امیر نریمانی‌»  ـ‌ عکاس خبری و مطبوعاتی‌ ـ تهیه شده است به زودی منتشر خواهد شد.

کتاب در 197 صفحه شامل 96 قطعه عکس از 82 کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری است که در طول 5 روز مهلت قانونی نام‌نویسی ـ 17 تا 21 اردیبهشت 92ـ در ستاد انتخابات وزارت کشور اقدام به ثبت نام کردند، با مقدمه‌ای از امیر نریمانی آغاز و با مقدمه‌هایی از آقایان محمدمهدی رحیمیان‏، دکتر مهدی محسنیان‌راد و دکتر ابوالحسن تنهایی با نگاهی به محتوای عکس‌ها، رسانه‌ای و جامعه‌شناسی همراه است.

در ادامه، مقررات شرکت در انتخابات طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ذکر و عکس ها با عکسی از کاندیدای ناشناس شروع و با عکسی از تریبون حاضر در وزارت کشور که محل اعلام اطلاعیه های ستاد انتخابات وزارت کشور بود، با ارائه آماری از درصد مشارکت مردمی و تعداد آرای کاندیداهای نهایی شرکت کننده در فرایند رای گیری، به اتمام می رسد.

طبق آنچه مؤلف در مقدمه بدان اشاره کرده است چیدمان عکس ها بر اساس روز، ساعت و ثانیه حضور افراد به همراه معرفی کاندیداها شامل نام، نام خانوادگی، سوابق، اهداف و برنامه هایشان است.

نریمانی تلاش کرده در کنار اطلاعات شخصی افراد و اهدافشان، اشاره هایی به سوابق کاندیداها بخصوص کاندیداهای شناخته شده تر داشته باشد تا مخاطب نگاه دقیق تری به عکس‌ها داشته باشد. آنجایی که به سخنان رییس جمهور وقت در مورد لنکرانی‌ـ وزیر وقت بهداشت‌ ـ اشاره می کند و یا اشاره ای کوتاه به برکناری وزیر وقت امور خارجه دارد.

وعده های اغلب محال کاندیداهای ناشناس و حواشی 5 روز ثبت نام به جذابیت این کتاب افزوده است. حمایت از چند همسری‏، تبدیل ایران به مزرعه کشت سیب زمینی، کوبیدن و ساختن دوباره ایران و باز پس گیری کشورهایی که در گذشته از ایران جدا شده‌اند‏‎‏، در کنار وعده های اقتصادی، نظامی و ضدآمریکایی از جاذبه های دیگر این مجموعه مستند است که طبق آنچه در مقدمه آمده است، مؤلف تلاش کرده بدون هیچ قضاوتی و تنها در نقش راوی و شاهد بی طرف، روایت کند.

در این مجموعه تلاش شده است عکس ها در کنار متن همراه، مورد خوانش قرار گیرد و مخاطب اطلاعات کافی جهت درک درست مفهوم عکس در اختیار داشته باشد. برخلاف اغلب کتب عکاسی که ”عکس محور" هستند، در این مجموعه تلاش شده است توازنی بین عکس و متن ایجاد شود.

این کتاب به همت انتشارات کتاب پرگار در قطع خشتی با فرمت سیاه و سفید در تیراژ 1000 نسخه آماده و به زودی روانه بازار خواهد شد.